بخشدار كيش گفت: تمامي شعبه هاي اخذ راي جزيره كيش در دور دوم پنجمين انتخابات مجلس شوراي اسلامي به سيستم الكترونيكي مجهز مي شوند.
کد خبر: ۲۱۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ 27 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، عليرضا سليماني احمدي با تاكيد بر اينكه در اين دوره از انتخابات هيچ تغييري در اعضا،هيات اجرايي و نظارت ايجاد نشده است اظهار داشت : تنها تغيير ايجاد شده اين بوده كه در مرحله اول انتخابات صندوق اخذ راي در جزيره هندورابي ثابت بود كه در اين مرحله به صورت سيار استفاده مي شود . 

وي تصريح كرد : اين صندوق پس از جمع آوري آرا مردم در جزيره هندورابي به جزيره كيش منتقل خواهد شد تا در مناطق شلوغ مورد استفاده قرار بگيرد. 

بخشدار كيش در مورد راي دهندگان در اين دوره از انتخابات گفت: بر اساس ماده 9 تبصره 4 افرادي مي توانند راي خود را به صندوق بياندازند كه يا در دوره اول در جزيره كيش راي داده اند و يا در دوره اول شركت نكرده باشند. 

سليماني احمدي افزود: قانون پيش بيني كرده تا در صورتي كه افرادي در دوره قبل راي نداده اند و بخواهند سازمان يافته و يا گروهي وارد منطقه شده و از اين ظرفيت به نفع فردي استفاده كنند جلوگيري به عمل خواهد امد. 

بخشدار كيش با بيان اينكه در استان هرمزگان به جز غرب استان محل ديگري براي راي گيري وجود ندارد به ايرنا گفت: تمامي امكانات معطوف به غرب استان شده و تمامي شعبه هاي اخذ راي جزيره كيش نيز مجهز به سيستم الكترونيكي مي شوند. 

وي افزود : با الكترونيكي كردن تمامي شعبه هاي اخذ راي در كيش ، بعد از اسكن كارت ملي توسط دستگاه ،اطلاعات فردي كه در دوره قبل راي داده يا خير قابل مشاهده است و ثبت اين كارت ها بصورت آنلاين در وزارت كشور انجام مي شود . 

سليماني احمدي تصريح كرد : جلسه مشتركي ميان نمايندگان فرماندار و اعضاي هيات اجرايي در راستاي بررسي مسائل انتخاباتي برگزار شد تا شاهد برگزاري انتخاباتي سالم ،پرنشاط همچون دوره اول باشيم . 

وي با تاكيد بر اينكه جلسات آموزشي براي اعضاي صندوق و نمايندگان فرماندار براي اين مرحله نيز برگزار شد افزود : جلسه اي با نمايندگان كانديداهاي اين دوره برگزار شد تا تبليغات خود را مطابق با آنچه كه در قانون ذكر شده انجام دهند. 

سليماني احمدي از مردم خواست با دردست داشتن شناسنامه و كارت ملي و در ساعات اوليه صبح در شعبه هاي اخذ راي حضور داشته باشند .

وي با قدرداني از نهادهاي مختلف در بخش كيش براي برگزاري انتخاباتي سالم و پرشور گفت : در هر صندوق 20 نفر خدمت رساني مي كنند كه شامل هيات نظارت ، محافظان صندوق ها ، نيروهاي خدماتي و ديگران هستند ، تلاش كرديم تا از تمامي ظرفيت ها در برگزاري انتخاباتي با شكوه بهره مند شويم .

بخشدار كيش شركت در انتخابات را براي هر ايراني وظيفه اي شرعي و ملي دانست و گفت : هر يك از ما به عنوان يك ايراني بايد در تعيين سرنوشت كشور خود سهيم باشيم.

بخش كيش شامل جزاير كيش، لاوان و هندورابي است كه 21 شعبه براي اخذ آراي مردمي در نظر گرفته شده است .

نامزدهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه بندرلنگه ، كيش ، بستك و پارسيان در دوره اول 10 نفربودند كه دو نفر از انان به مرحله دوم رسيدند و يكي از آنها به مجلس شوراي اسلامي راه پيدا مي كند.

دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي هفتم اسفندماه سال گذشته براي پنج كرسي نمايندگي در استان هرمزگان برگزار شد كه در حوزه انتخابيه غرب (بندرلنگه، بستك و پارسيان) از مجموع 120 هزار و 550 راي، خالد زمزم نژاد با كسب 29 هزار و 977 راي معادل 24 درصد آرا و احمد جباري با كسب 29 هزار و 150 راي معادل 23 و نيم درصد آرا به دور دوم انتخابات راه يافتند.

ميزان مشاركت مردم در بخش كيش و در مرحله اول دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره انتخابات خبرگان رهبري حدود 80 درصد بود.

دوردوم پنجمين انتخابات مجلس شوراي اسلامي روز جمعه دهم ارديبهشت ماه برگزار مي شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار