معاون پیشگیری نیروی انتظامی هرمزگان با اشاره به کاهش ۶ درصدی جرائم در هرمزگان در فروردین ماه سال جاری گفت: بندرعباس با ۷۱ و میناب با ۱۶ درصد بیشترین آمار وقوع سرقت را در این استان به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۲۲۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸ 27 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سرهنگ محمدمهدی سلطانی مهر ظهر امروز در نشست خبری از راه اندازی یک کلانتری در شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس خبرداد و اظهارداشت: این کلانتری با توجه به رشد جمعیت ساکن در این شهرک در آینده پاسخگوی نیاز اهالی آن منطقه نیست.

وی در ادامه بیان‌داشت: 9 فقره سرقت در سال گذشته رخ داده که این رقم در فروردین امسال به 26 فقره افزایش یافت.

معاونت پیشگیری نیروی انتظامی هرمزگان تصریحکرد: سایر دستگاه‌های متولی خدمات، تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه در شهرک اعظم(ص) انجام نداده اند که می‌طلبد با هماهنگی و تعامل بیشتر در جهت رفع مشکلات این منطقه تلاش کنند.

سرهنگ سلطانی مهر با اشاره به مشکل جدی آسفالت و روشنایی معابر در شهرک پیامبر اعظم(ص) ابرازداشت: در راستای رفع مشکل روشنایی معابر در این منطقه هنوز اختلافاتی بین شهرداری و شرکت توزیع برق وجود دارد که رفع نشده است.

وی تاکیدکرد: نداشتن دیوار، نگهبانی و دوربین‌های مداربسته در اکثر مجتمع‌های مسکونی در شهرک پیامبر اعظم(ص) خطر سرقت اموال ساکنین در مجمتع ها را افزایش می‌دهد.

معاونت پیشگیری نیروی انتظامی هرمزگان با اشاره به کاهش جرائم در روزهای نخست سال جاری بیان‌داشت: این کاهش نتیجه تدابیر و اجرای طرح‌های نوروزی نیروی انتظامی است.

سرهنگ سلطانی از کاهش 16 درصدی وقوع جرائم نسبت به مدت مشابه سال گذشته در ایام تعطیلات نوروزی خبرداد و گفت: در این ایام در شهرستان میناب با افزایش وقوع جرائم رو به رو بودیم.

وی در ادامه از استقرار 4 هزار و 200 نفر نیرو در ایستگاه های نوروزی و کانکس های انتظامی در ایام نوروز خبرداد و گفت: 202 گشت موتور سوار و 500 پاس پیاده نیز در ایام نوروزی در جهت تامین امنیت در محلات و اماکن پر تردد شهر فعالیت داشتند.

معاون پیشگیری نیروی انتظامی هرمزگان با اشاره به سهم 26 درصدی سرقت موتور سیکلت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش 16 درصدی در این زمینه خبرداد.

وی همچنین در ادامه به کاهش 17 درصدی سرقت داخل خودرو اشاره‌داشت و گفت: در این ایام، کاهش 67درصدی سرقت به عنف، 17 درصدی سرقت مغازه، افزایش 5 درصدی سرقت منزل، کاهش 67 درصدی کیف قاپی و افزایش 88 درصدی سرقت خودرو شاهد بوده ایم.

سرهنگ سلطانی در ادامه اذعان‌داشت: در سال جاری با کاهش 25 درصدی سایر سرقت‌ها همچون؛ سیم، کابل و موارد جزیی که 18درصد سهم سرقت‌ها در ایام نوروز داشته است روبه رو بوده ایم.

معاونت پیشگیری نیروی انتظامی هرمزگان در پایان با اشاره به کاهش 6 درصدی جرائم در فروردین ماه تصریح‌کرد: 71درصد سرقتها در شهرستان بندرعباس، 16 درصد سهم سرقت‌ها در میناب رخ داده وشهرستان‌هایی نظیر؛ قشم، بندرلنگه و حاجی آباد در رده‌های بعدی قرار دارند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار