رئیس جبهه اصلاح طلبان آذربایجان غربی در نشستی خبری:
هرقدر مشارکت مردم در انتخابات بالا برود برای کشور ونظاممان در سطح منطقه وکشور حیاتی وسرنوشت ساز است.
کد خبر: ۲۲۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ 28 April 2016
 به گزارش خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی، دکتر مجید محمدی، رئیس و سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان احزاب نوزده گانه آذربایجان غربی در نشستی با اصحاب رسانه و خبرنگاران که در دفتر مجمع نیروهای خط امام شمال استان برگزار شد، به برخی از سئوالات آنها در خصوص انتخابات 10اردیبهشت در آخرین مواضع جبهه اصلاحات و مسایل منطقه و استان پاسخ گفت. 

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری با این سئوال که، نظرتان راجع به بروز مسایل قومیتی در انتخابات در حوزه انتخابیه اورمیه چیست، اظهار داشت: 
عرض خوش آمد به دوستان اهالی رسانه دارم. بنده در مصاحبه های قبلی هم گفته ام.آنچه که امروز ما را تهدید میکند تکرار اشتباهات قرون وسطایی هست و از برادر کشی وجنگ های مذهبی مسئله پرتستان تیزم با کاتولیک که بعد از بیانیه لوتر سی سال در دوره اول و صد وهجده سال حتی بین دول اروپایی پای کشورهای انگلستان و فرانسه را به میان کشید که جنگ مسیح با مسیح و در تاریخ جنگ یهود با یهود و جنگ یهود با مسیح وجنگ مسیح با مسلمانان وجنگ های صلیبی را در تاریخ ما شاهد بوده ایم و یا جنگ مسلمانان با مسلمانان و امروز بودا با مسلمانان و هم اکنون در افریقا و خاورمیانه وتمام نقاط دنیا شاهد جنگ و خونریزی افراط گرایان از هر آیین و دین و نژاد کم و بیش شاهدیم.
 بشر امروز و ما باید از این موضوع عبرت بگیریم و از این مرزهای ناثواب ناسیونالیستی افراطی زبان و نژاد و مذهب که ریشه جنگهای جهانی اول ودوم در همین ناسیونالیسم کور وافراطی به نام فاشیسم و نازیسم که جان میلیونها انسان را در قالب جنگهای اول ودوم گرفت، رادر تاریخ شاهدیم که البته در آذربایجان غربی ما بالحق برای ایران الگو و ایران را برای جهان الگو نماییم و معنای واقعی و حقیقی گفتگوی تمدن ها که ایران مفتخر به دادن ندای آن در جهان است ، در این استان به ویژه در شهر ارومیه داشته باشیم ولذا در این انتخابات و هر انتخابات دیگر و هر رقابت درعمل به رفاقت و دوستی و صلح و زندگی مسالمت آمیز در بین ما مردم آذربایجان بوده وخواهد بود و هرگز اجازه نداده ایم در این رقابت ها آتش بیار و معرکه گیران ناسیونالیسم کور وافراطی و نژاد پرستانه دین ومذهب و زبان و رنگ و نژاد بوده باشیم ، بلکه برای ساختن استانمان ، شهرمان  وطنمان و فراتر از این مرزهای ناسیونالیسم کور ونژاد پرستانه بلکه ما انشاالله به مرزهای گفتمان اخلاق و انسانیت صلح رفاه آزادی و دموکراسی و نوعدوستی از هر نژاد و رنگ ومذهب رسیده و فراتر از مرزهای جغرافیایی در دنیا به کار گرفته باشیم. به امید رفاه وصلح و آزادی برای همه انسانها با حفظ کرامت انسانی برای همه دنیا داشته باشیم. انشاءالله

دبیر مجمع نیروهای خط امام آذربایجان غربی در بیان جواب سئوال یکی از خبرنگاران درمورد علت وجود دو جبهه در اصلاحات استان گفت: 
دوستان در یک جمع محفلی و دوستانه و حزب تک نفره نشسته و خود را قیوم اصلاحات و اصلاح طلبان معرفی می کنند. درحالی که جمع شورای ما که با حضور دبیران احزاب 19گانه اصلاح طلب استان هستیم. و در این میان احزاب قدیمی تر و شناخته شده مانند مجمع روحانیون مبارز، مجمع نیروهای خط امام و حزب اعتمادملی و... هستند که هرکدام در هر شهرستان هم شعبه دارند و هم نیرو وهم  دفتر و عضوو تشکیلات منسجم دارند. مثلا خود مجمع نیروهای خط امام در این شهرستان خوی چندهزار عضو دارد. درحالی که بعضا در فضای مجازی با بداخلاقی های چندجوان وابسته به اون شورای محفلی، از شما در جریانید به نیکی سخن نمی گویند. و این بداخلاقی ها درحالی هست که این دوستان خودشان فقط در قالب یک حزب فعالیت دارند و بیشتر جمعی دوستانه هستند تا حزب! هرچند بخاطر شرایط کنونی انتخابات ووحدت مسایل استانی نمیخاهم زیاد درمورد وارد جزئیات بشوم و امیدوارم با این دوستان به وحدت و انسجام و جبهه  واحد اصلاح طلبی استان برسیم. درغیر اینصورت، درزمان خودش بدانها خواهیم پرداخت.

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان در جواب سئوالی با عنوان: چه پیش بینی از میزان ورود نامزدهای دوردوم راه یافته از میان اصلاح طلبان به مجلس دارید؟، اظهار داشت:
بنظربنده باید مردم حرف اول وآخر را بزنند وخواهند زد. به قول حضرت امام  میزان رای مردم  هست. اما پیش بینی ما و نظرسنجی هایی که وجوددارد این هست که از 5 نماینده باقی مانده حداقلش 4نامزد از اصلاح طلبان به مجلس راه پیدا خواهند کرد. بنده به ورود 80تا 100درصدی نامزدهای اصلاح طلب استان معتقد و خوشبین هستم و در ارومیه جناب اقای دکتر بهادری و آقای حاکم ممکان و در سلماس جناب آقای برزگر و در میاندوآب و شاهین دژ و تکاب اقایان دکتر هاشمی و حجت الاسلام میرزایی را راهی مجلس انشاءالله خواهیم کرد.

دکتر محمدی در سخنی دوستانه با مردم در مورد مشارکتشان در انتخابات دور دوم افزود:
هرقدر مشارکت مردم در انتخابات بالا برود برای کشور ونظاممان در سطح منطقه وکشور حیاتی وسرنوشت ساز  است. هرموقع مردم در صحنه حضور داشته اند اصلاح طلبان پیروز میدان بوده اند. و از افتادن میدان به دست انحصار طلبان جلوگیری به عمل آمده است. همچنان که مردم با ورودشان در دور اول بیشتر صندلی های مجلس بدست اصلاح طلبان سپرده اند. این بار نیز کار خویش را اتمام خواهند کرد اگر مردم میخواهند درآمد 950 میلیاردتومان درآمدهای نفتی دولت گذشته معلوم نشد از کجا آمد و برای کجا هزینه شد تکرار نشود. اگر می خواهند بدهی 380هزار میلیاردی مانده از دولت قبل برای دولت روحانی، تکرار نشود. اگر تکرار تورم 60درصدی و تورم 42درصدی و بیکاری و منزوی شدن بین المللی ایران  و همچنین اگر باز بهانه به دست مخالفین برجام نیفتد و مخالفت ها تکرار نشود، باید به لیست مورد معرفی اصلاح طلبان و نامزدهای اصلاحات حمایت کنند و رای دهند .

وی در تحلیل تحولات منطقه و کشورهای همسایه و نقش آمریکا ادامه داد: 
اولا اینکه دول غربی و هم پیمانان اسرائیل بوده وبویژه امریکا هیچ راضی نمی شوند موازنه  قدرت به نفع کشور های اسلامی از جمله همسایگان اسرائیل مانند مصر و سوریه و عراق و ایران و عربستان و ....بوده باشد و همیشه سعی کرده اند و میکنند که اسرائیل از هر نظر بویژه از نظر نظامی موازنه قدرت به نفع اسرائیل باشد که متاسفانه میبینیم آمریکا در کنترل و ترمز برای شتاب توسعه چین از شرایط به وجود آمده نهایت بهره برداری را از قیمت سعودی نفت برده و به هدف خود که همان کنترل توسعه و پیشرفت شتاب این فرایند حرکت چین بعنوان رقیب آینده آمریکا بوده ، موفق عمل کردوزمانی که به این عمل خود رسید دید دلارهای نفتی نصیب کشورهای مسلمان مانند عربستان – لیبی – قطر – کویت – ایران ... شده است واین دلارهای نصیب شده به نفع این کشورهای اسلامی موازنه قدرت اقتصادی و نظامی  این کشورها در قبال اسرائیل  به پیش میبرد و آیا ماجرای که با عناصر صعودی خود واز طرفی با گروه های تکفیری به راه انداخته اند غیراز این است منهای ویرانی . دشمنی بین مسلمانان و کشورها ودولتهای مسلمان باهم این مسلمانان ضعیف شده و علیل زمین گیر شده و جنگ زده کار به جایی میرسد که عربستان حاضر است با اسرائیل هم پیمان میشود تا در مقابل  ایران وعراق وسوریه باشد ویا برعکس اش شکل های متفاوت ، آیا غیر از این است که این دلارها نفتی باید به دول غربی و همپیمانان اسرائیل برگردد واین کشورها و مسلمانان به مشغول موازنه قدرت به نفع اسرائیل را به پیش ببرند! در صورتی که روزگاری با اتحاد ایران ترکیه و عراق و عربستان و پاکستان ما مقابل غول کمونیست شوروی سابق ایستاده بودیم و اگر این اتحاد واتفاق بین همین کشورها و مسلمانان بوجود آید ، آیا اسرائیل میتواند یکتاز میدان شود! 

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان درمورد ارزیابی خود از عملکرد ستادانتخابات استان هم پاسخ داد:
من از این تریبون استفاده میکنم و از طرف شورای هماهنگی و حزب متبوع خودم مجمع نیروهای خط امام (ره) از دست اندرکاران و مسئولین انتخابات بویژه هیئت های اجرایی شخص آقای استاندار جناب اقای سعادت و آقای رادفر رییس انتخابات استان، نیروهای نظامی و انتظامی نهایت تشکر وقدردانی را داشته باشم الحق والانصاف این یکی از کم نظیرترین انتخاباتی بود که هیئت اجرایی با قانونی عمل کردن در صلاحیت ها وملاک عمل قراردادن قانون وبرخورد قانونی در تمتمی مراحل انتخابات و دفاع از حق وحقوق کاندیداهای رد صلاحیت شده و در حد توان و قانون و مردم تشکر میکنم و سخن آخر که مردم عزیز استان همچون مرحله اول با فرستادن نمایندگان اصلاح طلب از استان به مجلس فرصت و امکان و همراهی تغییر به مدیریت عالی استان برای تغییرات در مدیریت زیر مجموعه های  خود وشهرستانها خیز دوم و گام دوم در جهت ادامه احیای دریاچه ارومیه و رونق کسب وکار و تجارت و مبارزه با بیکاری در استان انشاءالله شاهد خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار