مدیر کل محیط زیست فارس با اشاره به وجود ذرات معلق در هوای شیراز گفت: اگرچه هوای شیراز در مقایسه با دیروز از وضعیت هشدار خارج شده ولی هنوز در وضعیت ناسالم قرار دارد.
کد خبر: ۲۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۶ 13 April 2015

به گزارش تابناک فارس و نقل از مهر،حسینعلی ابراهیمی کارنامی بیان کرد: امروز نسبت به روز قبل وضعیت گرد و غبار بهتر شده ولی هنوز هوا پاک نشده و در وضعیت سالم قرار نگرفته است.

وی گفت: دیروز هوا تا وضعیت هشدار نیز رسید ولی امروز در وضعیت ناسالم قرار دارد و هنوز به وضعیت سالم نرسیده، با این وجود در مقایسه با دیروز اوضاع بهتر شده است.

مدیر کل محیط زیست فارس افزود: پیش بینی همکاران ما در هواشناسی نیز حاکی از آن است که بادهایی در حال شکل گیری است که اگر این کانون باد شکل بگیرد و به استان بیاید یا اینکه بارندگی رخ دهد، این وضعیت بهبود پیدا می کند.

ابراهیمی کارنامی اظهار داشت: با توجه به این که این حالت همچنان وجود دارد توصیه ما این است که گروه های آسیب پذیر بیشتر رعایت کنند و سایر مردم نیز از تردد غیر ضروری در نقاطی که تجمع این آلودگی است، مانند نقاط مرکزی شهر شیراز، خودداری کرده و تردد مدیریت شود تا بتوان این قضیه را پشت سر گذاشت.

وی با اشاره به اینکه منشا این گرد و غبارها از عربستان است، تاکید کرد: این موضوع باید در سطوح ملی و بین المللی پیگیری شود که ما دیروز از ساعات اولیه اطلاع رسانی به سازمان مرکزی محیط زیست و مدیریت بحران را انجام دادیم تا فارس را نیز به عنوان استانی متاثر از ریزگردها بدانند که باید کمک های ملی را در این زمینه داشته باشد.

مدیر کل محیط زیست گفت: پیش بینی های هواشناسی احتمال می دهد که این وضعیت از فردا بهبود یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار