تولید بیش از اندازه زباله در روستای جواهرده موجب نگرانی‌هایی شده است.
کد خبر: ۲۲۳۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶ 02 May 2016

به گزارش تابناک مازندران،روستای جواهرده در فاصله۲۷کیلومتری رامسر در دهستان سخت‌سر و در ارتفاعات۲۰۰۰متری البرز، در دامنه کوه‌های مرتفع سماسوس و در میان مراتع و چمن زارها واقع شده است.

جویبارهای بالادست این روستا با آبشارهای زیبا، پارک جنگلی وسیعی در میان دره که در کنار رود صفارود جای دارد و رودخانه‌ای با آب معدنی گازدار ازجاذبه‌های گردشگریاین منطقه به شمار می‌رود.

اما هر جا که انسان پا می گذارد، از خود نشانه‌هایی به نام زباله به جای می‌گذارد اما دیدن زباله در این روستای زیبا و مناطق گردشگری اطراف آن برای هیچ دوستدار طبیعتی زیبا نیست.

دهیار روستای جواهرده از میزان تولید زباله در این روستا گلایه کرد گفت: در هشت ماه سال گذشته بیش از 100 تن زباله در این روستا تولید شده است.

امیر پروانه اظهار کرد: برخی از اهالی روستا زباله را بدون پلاستیک در محیط رها می‌کنند اما این مشکل در میان مسافران و گردشگران وجود ندارد.

وی تصریح کرد: بسیاری از ساکنان جواهرده در این زمینه همکاری خوبی دارند اما مشکل اصلی این امر فنی است.

دهیار روستای جواهرده با بیان اینکه ساخت کارخانه زباله‌سوزی بسیار مهم و ضروری است، خاطرنشان کرد: در این منطقه تنها 25 سطل زباله بتنی وجود دارد.

پروانه افزود: 10 چرخ فلزی نیز در این منطقه وجود دارد اما این کار از سوی بهداشت نیز ممنوع است زیرا تولید زباله را ترویج می‌دهد.

وی گفت:در سال گذشته از فروردین تا پایان آبان سال گذشته بیش از 100 تن زباله در این منطقه تولید شد که قابل قبول نیست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار