در دیدار تولیت آستان قدس رضوی صورت گرفت
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به فعالیت‌های انحرافی که وهابیت در بخش حاشیه شهر مشهد قصد انجام دارد، گفت: در این منطقه باید خدمات فرهنگی به صورت ویژه انجام شود تا دشمن نتواند به اهداف خود برسد.
کد خبر: ۲۲۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵ 02 May 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار تولیت آستان قدس رضوی از انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی توسط رهبر معظم انقلاب ابراز خرسندی کرد و گفت: ما از این انتصاب امیدوار شدیم که برنامه آستان قدس نه تنها با ضعفی روبرو نمی‌شود بلکه زحمت‌های آیت‌الله طبسی به نحو ارزشمندی ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه مشهد کانون فرهنگی بزرگ اهل بیت (ع) است گفت: سالانه بیش از 20 میلیون نفر از مناطق مختلف برای زیارت امام رضا (ع) می‌آیند و اگر در این راستا آموزش مختصری از معارف اهل بیت (ع) به آنان داده شود بیش از پیش در جهان اثرگذار می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در کنار فقر مادی باید به فقر اخلاقی نیز توجه شود، گفت: در دنیایی زندگی می‌کنیم که رسانه‌های آلوده برای مسلمانان به ویژه شیعیان نقشه‌های شومی را در سر دارند و در این راستا بهترین مکان برای خنثی‌سازی نقشه‌های دشمنان مشهد مقدس و آستان قدس رضوی است.

وی با تاکید بر اینکه باید برنامه‌های فرهنگی از سوی آستان قدس رضوی بیش از پیش گسترش یابد، گفت: باید فرصتی فراهم شود که کارهای فرهنگی و آنچه باعث رفاه حال زائران می‌شود در یک بستر مناسب ارائه شود.

مدرس خارج و فقه حوزه علمیه قم اضافه کرد: تسهیلات موجب تجمع و شور بیشتر زائران برای زیارت می‌شود که در این راستا ایجاد هتل‌ها و زائرسراهای ارزان قیمت باعث رفاه حال زائران می‌شود زیرا که بسیاری از افراد به دلیل عدم تمکن مالی نمی‌توانند برای زیارت به مشهد بیایند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه باید به مسائل حاشیه‌ای مشهد بیش از پیش توجه شود تصریح کرد: اخیرا در حاشیه مشهد وهابیون درصدد هستند که نفوذ کنند و نقشه‌های خود را در آن منطقه اجرا کنند.

وی تاکید کرد: باید کارکرد در حاشیه مشهد پررنگ شود و در این راستا مساجد و حسینیه‌هایی بنا شود و بسیج نیز در این منطقه حضور پررنگی پیدا کند تا فرصت سوء استفاده به دشمنان داده نشود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ما با تعامل آیت‌الله طبسی در یکی از مناطق حاشیه‌نشین شهر نسبت به ساخت مدرسه علمیه، کتابخانه و تعدادی خانه اساتید اقدام کردیم، گفت: باید عنایتی ویژه به منطقه حاشیه‌ای مشهد بشود زیرا زمانی که ما نفوذ کنیم تمام برنامه‌هایی که در آن منطقه دشمن قصد اجرا کردن آن را دارد برعکس می‌شود.

وی ادامه داد: باید از سوی آستان قدس رضوی تشویق‌هایی صورت بگیرد تا مبلغان در محافلی که مورد نیاز است با همکاری حوزه به تبلیغ بپردازند و در این راستا به اصالت اهل بیتی مشهد کمک کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: خدماتی که در مشهد مقدس صورت می‌گیرد باید خبررسانی شود تا مردم بدانند سرمایه آستان قدس رضوی در چه اموراتی هزینه می‌شود.

این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خویش به خادم افتخاری بودن خود و دو پسرش اشاره کرد و گفت: ما همواره به امام رضا (ع) می‌گوییم خادم کم کار ولی پرتوقع هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار