پینگ پونگ سیاست با توپ افکار عمومی؛
تابناک: نوبخت در پاسخ به این پرسش که در رابطه با این موضوع آیا رئیس جمهور با رهبری دیدار خواهد داشت؟ اظهار کرد: همواره دیدارهایی میان رئیس جمهور و رهبری انجام می‌گیرد ولی من اطلاع ندارم که با این موضوع هم دیدار انجام شود.
کد خبر: ۲۲۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰ 03 May 2016
به گزارش تابناک اصفهان، موضوع رد صلاحیت کاندیدای اصفهان که بعد از انتخابات صورت گرفت مانور شدید رسانه‌ای اصلاح‌طلبان علیه شورای نگهبان را شکل داد. شورای نگهبان که موضوع علت ردصلاحیت مینو خالقی را به وی اعلام کرده بود در انظار عمومی نسبت به علت چرایی این امر به سبب رسالت خود و آبروداری سکوت کرد و همین عامل سبب شد اصلاح‌طلبان انواع هجمه‌ها را علیه شورای نگهبان به‌وجود آورند.

 اما این موضوع با درج تصاویری از این کاندیدا و موضوع سفر وی به چین در شبکه‌های اجتماعی از جمله صفحه ضدانقلاب «‌آزادی‌های یواشکی»‌ سبب شد که بازی با آبروی این فعال زن اصلاح‌طلب کلید بخورد. این مسئله سبب شد که اصلاح‌طلبان در موضعی دیگر انتشار عکس‌های منتسب به مینو خالقی در فضای مجازی را کار اصولگرایان دانسته و بازی با آبروی کاندیدای خود را تکمیل کنند. البته برخی از کانال‌های بی‌شناسنامه نیز در انتشار این تصاویر دخیل بودند که مشخص نیست با چه منظوری این موارد انجام شده است.

این در شرایطی است که گفته می‌شود اصلاح‌طلبان اسنادی که باعث ردصلاحیت خالقی شد را به شورای نگهبان ارائه داده‌اند و این بازی مرموز را به راه انداخته‌اند.

متاسفانه روزنامه آرمان نیز در اقدامی عجیب از زبان علی مطهری تیتر کذبی را درصفحه اول خود با عکسی بزرگ از خالقی منتشر کرد، مبنی بر «‌احتمال ورود رهبری به پرونده مینو خالقی»‌ که نه تنها تیتر با متن خبر همخوانی ندارد بلکه موضوع کذبی را القاء می‌کند که سوء استفاده از جایگاه رهبر معظم انقلاب برای یک موضوع حاشیه‌ای در حوزه منافع اصلاح‌طلبان است.

این درحالی است که علی مطهری درباره حل موضوع خالقی بیان داشته است که « راه سومی وجود دارد و آن این است که از رهبر انقلاب درخواست کنیم که این پرونده را به هیئت حل اختلاف واگذار نمایند » و اصلا از احتمال ورود یا عدم ورود رهبری به این پرونده حاشیه‌ای صحبتی به میان نیامده‌ بلکه احتمال درخواست از رهبری مطرح شده است.


البته این در شرایطی است که امروز نوبخت، نیز به این مسئله واکنش نشان داد و درباره آخرین وضعیت پرونده منتخب سوم مردم اصفهان،‌ گفت: در این‌باره بین دولت و شورای نگهبان اختلافات حقوقی وجود دارد و دولت معتقد است اعتبارنامه این فرد باید صادر شده و در مجلس دهم بررسی شود. زمانی که من در سال 67 نماینده مجلس بودم اتفاق مشابهی افتاد که اعتبارنامه در مجلس بررسی شد. در این راستا وزارت کشور باید از همه ظرفیت‌های قانونی خود استفاده کند.

نوبخت در پاسخ به این پرسش که در رابطه با این موضوع آیا رئیس جمهور با رهبری دیدار خواهد داشت؟ اظهار کرد: همواره دیدارهایی میان رئیس جمهور و رهبری انجام می‌گیرد ولی من اطلاع ندارم که با این موضوع هم دیدار انجام شود.

با وضعیت ایجاد شده در پرونده مینو خالقی و دومینوی بداخلاقی ها در فضای مجازی و برخی رسانه ها لازم است قانون با صدای واحد وارد صحنه شده و یک بار برای همیشه به عنوان فصل الخطاب، به این مسئله پایان دهد تا هم افکار عمومی از این بازی پینگ پونگی جناح های سیاسی خلاصی یابند و نیز موضوعی که به راحتی در چارچوب های قانونی راهکاری برای آن اندیشیده شده است، فیصله یابد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار