پايگاه خبري تحليلي يزدنگاه در يادداشتي به قلم سهيل شريعتمداري نوشت: گردشگري يزد وارد فاز جديدي شده است ، سيل عظيم گردشگران داخلي و خارجي حكايت از اين روزهاي خوش گردشگري در يزد دارد.
کد خبر: ۲۲۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳ 04 May 2016

به گزارش تابناک یزد،در اين يادداشت آمده است: يزد بواسطه راس هرم گردشگري، يعني در همجواري استان اصفهان و فارس اين مزيت نسبي را پيدا كرده است تا مخاطبان اين حوزه را نيز به سمت خود جلب نمايد.

شكي نيست كه اصفهان و شيراز سالهاست كه با حجم انبوه گردشگر مواجه اند كه يزد نيز با فراهم نمودن برخي زير ساخت هاي گردشگران بيشتري را به خود جذب كند چرا كه در سفر به يزد ديدني هاي زيادي هستند كه انتظار گردشگران را مي كشند.
يزد از شهرهاي ايران كه در دوران گسترش اسلام هم مورد توجه قرار گرفت و صاحب مسجدي از آن زمان شد. اولين مسجد در ايران در روستاي تاريخي فهرج يزد قرار دارد كه در دوره صفويان رونق فراواني يافته است.
در استان يزد بناها و فضاهاي تاريخي، بازارها و ساير اماكني كه در بافت قديم شهر قرار دارد، خود از جاذبه هاي تفريحي و گردشگري به شمار مي رود.
دومين شهر تاريخي جهان، برترين جاذبه هاي گردشگري، تاريخي و ميراث فرهنگي زيادي دارد كه هر كدام از آنها مي تواند به تنهايي جاذبه اي منحصر به فرد براي بازديد گردشگران و دوستداران ميراث فرهنگي و تاريخ ايران و جهان باشد. در استان يزد مردان بزرگ و نامداري برخاسته كه هر يك در علوم و فنون مختلف جايگاهي بلند يافته‌اند و از اين رهگذر يزد به ‌خصوص در تاريخ يكصد ساله اخير ايران، نقش بسيار زيادي داشته است.
خاندان صدوقي و شيخ عبالكريم حائري از بزرگترين عالمان حوزه علميه از اين شهر برخاسته‌اند. جدا از اين با توجه به غناي آثار تاريخي و جاذبه‌ هاي گردشگري طبيعي، انسان‌ساخت و صنايع دستي و آداب و رسوم ويژه منطقه قابليت تبديل شدن به يكي از قطب‌هاي گردشگري را در محور گردشگري دارد.
بافت تاريخي يزد هم ديدني است. بافت تاريخي شهريزد يكي از زيباترين بافت ‌هاي تاريخي منطقه بوده كه از تنوع فضايي و معماري سنتي خاص برخوردار است.
تعدادي از برج و بارو و حصار و دروازه آن در حال حاضر باقي مانده است. در دوره هاي صفوي و قاجار اين بافت داراي رونق بسيار خوبي بوده و با توجه به حمله هاي متعدد به اين شهر مردم نيز تاسيسات و تجهيزات دفاعي ساخته و تعبيه كرده‌اند.
ويژگي هاي متنوع طبيعت استان براي گردشگران داخلي و خارجي جالب و جذاب است بطوري كه طبيعت چندگونه و كاملا متفاوت، يكي از پرجاذبه ترين ديدني هاي اين استان به شمار مي رود.
از يكسو پهنه هاي بيابان و تپه هاي ريگ روان و از ديگر سو و به فاصله نزديك، ارتفاعات زيباي شيركوه و ييلاقات سرسبز، دره ها و دامنه هاي آن و گوناگوني آب و هوا، از جلوه هاي جذاب براي تفريح و بهره مندي از طبيعت است.
پس اگر اهل كويرنوردي هستيد و تجهيزات لازم را همراه داريد، منطقه صادق آباد و كوه ريگ مهريز را كه يكي از بزرگ‌ترين شنزارها و كويرهاي ايران است به خاطر بسپاريد.
حركت مداوم تپه‌هاي شني از شمال شرق به جنوب غرب، سبب به ‌وجود آمدن برآمدگي ‌هاي تودرتويي مي ‌شود كه تا چشم كار مي كند ادامه دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار