در تحقيقات مشخص شد كه متهمان، چك پول ها را از يك جاعل حرفه اي تحت تعقيب در شهرهاي شمال غرب كشور تهيه و در ازاي خريد هر 100 ميليون ريال سكه، 40 ميليون ريال به عنوان دستمزد دريافت مي كردند.
کد خبر: ۲۲۶۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳ 08 May 2016
رئيس پليس البرز با اشاره به كشف 100 ميليون ريال چك پول جعلي د راين استان، گفت: اين افراد با چك پول ها اقدام به خريد سكه و طلا مي كردند.
سردار بخشعلي كامراني صالح افزود : عصر روز گذشته صاحب يك طلافروشي طي تماس با مركز فوريت هاي پليسي 110 اظهارك رده كه زن جواني به طلا فروشي وي مراجعه كرده و در ازاي دريافت سه عدد سكه طلا طرح قديم، يك فقره چك 40 ميليون ريالي ارائه كرده است.
وي افزود: با توجه به اظهار صاحب طلافروشي مبني بر اين كه چك ارائه شده مشكوك و جعلي است، بلافاصله مأموران دايره تجسس كلانتري 12 چمران به موقعيت اعزام شدند و نامبرده را به همراه اين چك جهت تحقيقات بيشتر به كلانتري منتقل كردند.
وي گفت: ماموران پس از انجام اقدامات كارشناسي بر روي چك دريافتند كه چك مورد نظر جعلي است اما صاحب چك در بازجويي هاي اوليه ماموران، منكر هرگونه جعلي بودن آن شد ولي در مواجهه با اسناد و مدارك موجود به همدستي دو نفر ديگر كه با ارائه چك پول هاي جعلي اقدام به خريد سكه و طلا از طلافروشي هاي سطح كرج مي كردند، اعتراف كرد.
فرمانده انتظامي استان البرز، افزود: با راهنمايي هاي متهم دستگير شده و اقدامات اطلاعاتي ماموران، دو نفر ديگر از همدستان متهم نيز دستگير و در تحقيقات مشخص شد كه متهمان، چك پول ها را از يك جاعل حرفه اي تحت تعقيب در شهرهاي شمال غرب كشور تهيه و در ازاي خريد هر 100 ميليون ريال سكه، 40 ميليون ريال به عنوان دستمزد دريافت مي كردند.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به امكان گردش چك پول هاي جعلي در بازار، شهروندان به ويژه صاحبان اصناف آگاه باشند تا در صورت دريافت هرگونه چك پول هايي كه به اصل نبودن و يا جعلي بودن آن مشكوك هستند بلافاصله مراتب را با مركز فوريت هاي پليسي 110 در ميان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار