بار دیگر فریدونکنار بوی شهادت به خود گرفت و این بار علی عابدینی دومین شهید مدافع حرم این شهرستان لقب گرفت.
کد خبر: ۲۲۶۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲ 08 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، فریدونکنار، شهرستانی که در دوران دفاع مقدس با این جمعیت اندکش 350 شهید تقدیم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد و هنوز هم راه و روش ایثار و گذشت را در خود جای داده است.

پس از مجروح شدن تعداد زیادی از رزمندگان و شهادت محمد شالیکار به عنوان نخستین شهید مدافع حرم فریدونکنار، این بار نوبت به یکی دیگر از رزمندگان دلاور این شهرستان رسید.

شهیدی که پس از سه بار مجروحیت در سوریه باز هم در میدان نبرد حضور داشت و این بار «خان طومان» وی را کربلایی کرد.

شهید علی عابدینی پس از سه بار مجروح شدن حاضر به ماندن در کشور نشد و راه شهادت را برگزید.

به گفته همرزم شهید عابدینی، این شهید بزرگوار در زمینه تاکتیک و تکنیک نظامی بسیار سرآمد و صاحب سبک بود.

شهید عابدینی شاگرد اول دانشگاه خود در مقطع لیسانس بود.

مجتبی جانبازی همرزم شهید علی عابدینی در جمع مسئولان و خانواده این شهید، اظهار کرد: شهید عابدینی از کسانی بود که یک گردان را عاشق خود کرده بود، در هر زمینه‌ای اعم از تاکتیک و تکنیک نظامی و مدیریت بر دیگران برتری داشت و صاحب سبک بود.

وی تصریح کرد: این شهید بزرگوار در دانشگاه و در مقطع لیسانس رتبه نخست را به دست آورد و از وی تجلیل شد اما جبهه‌های نبر را بر درس ترجیح داد تا به هدف اصلی خود که شهادت است برسد.

این همرزم شهید با اشاره به اینکهشهید عابدینی بسیار باهوش و نترس بود، گفت: چندین بار حرکات خطرناکی از وی دیدیم که احتمال شهادت وی را افزایش می‌داد، زمانی که به وی تذکر می‌دادیم می‌گفت «سه بار است که مجروح می‌شوم، شهادت برای ما نیست» اما به این شهید بزرگوار بارها توصیه کردیم که شهادت خوب است اما امروز اسلام رزمنده می‌خواهد.

جانبازی با اشاره به اینکه در یکی از جبهه‌ها مجروح زیادی دادیم و مجبور شدیم علی را به آنجا بیاوریم، خاطرنشان کرد: به اندازه‌ای در آن گردان خوش درخشید که حتی در نمازها نیز به وی در اقتدا می‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه به مدیریت و تدبیر این شهید بزرگوار نیاز داشتیم، گفت: رفتار علی برای همه درس دارد.

این همرزم شهید افزود: با شهادت علی ضربه بزرگی خوردیم اما خوشحالیم که به آرزوی دیرینه خود رسید، علی رفت تا بماند و پاسخ سیلی خوردن حضرت زهرا(س) را به یزدیان بدهد و آینده از رشادت‌های این شهید بزرگوار می‌نویسد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار