طی مراسمی منوچهر جعفری، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان‌شرقی تودیع و "شهرام خدایی" به عنوان مدیرکل جدید این اداره کل منصوب شد.
کد خبر: ۲۲۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳ 09 May 2016
 به گزارش تابناک تبریز، اسماعیل شفاعی، معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، گفت: در سال 94، یکهزار و 250 نشست کتابخوان توسط سازمان برگزار شد.

 وی با بیان اینکه نشست‌های كتابخوان در ترویج فرهنگ مطالعه در كشور نقش مهمی دارد، افزود: در سال 95، نشست های تخصصی كتابخوان توسط ادرات کل در كشور با شیوه جدید برگزار می شود.

 وی افزود: نهاد كتابخانه های عمومی كشور نهاد كامل فرهنگی برای اشاعه و ارتقای فرهنگ مطالعه در كشور است .

 شفاعی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: بر اساس قانون، یکی از منابع مالی تعریف شده برای اداره کل کتابخانه‌های عمومی کشور، از سوی شهرداری‌ها تامین می‌شود، شهرداری‌‌ها موظفند ماهانه نیم درصد از درآمد خود را به حساب كتابخانه‌ها واریز كنند.

وی با بیان اینکه همه‌ی شهرداری ها به این وظیفه قانونی خود عمل نمی‌کنند، گفت: البته برخی از شهرداری‌های شهرهای محروم درآمد زیادی ندارند و حتی در پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکل مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای اینكه عدالت اجتماعی در حوزه كتابخانه ها برقرار شود، منابع مالی در اختیار را با اولویت مناطق محروم و با تشخیص هیئت امنا هزینه می‌كنیم .

 در این آئین "شهرام خدایی" به عنوان مدیركل جدید نهاد كتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی معرفی و از تلاش یكساله جعفری سرپرست این نهاد در استان قدردانی شد.

شهرام خدایی، ریاست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، معاونت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، عضویت در شورای سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز و کارگردانی نمایش و داوری جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای تئاتر را در کارنامه خود دارد./ایسنا

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار