ديپلمات وزارت خارجه و استاد دانشگاه بغداد كشور عراق گفت: تندروي و افراط ‌گرايي حاصل يك رابطه معكوس و بازخورد يك كنش است كه خاستگاه آن از بين شيعه و سني نيست.
کد خبر: ۲۲۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰ 10 May 2016
محمد صحاف دوشنبه در نخستين نشست كنفرانس بين المللي علوم ديني و مبارزه با افراط گري در سرسراي خليج فارس پرديس دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان افزود: تندروي و افراط گري نتيجه تضادها و تقابل ‎هاي ايدئولوژيك در حوزه سياست است.

به گزارش خبرگزاري تابناك گلستان به نقل از ايرنا، ديپلمات وزارت خارجه و استاد دانشگاه بغداد  عراق تصريح كرد: اين شكل از تندروي خودش را به اشكال گوناگون نشان مي ‎دهد كه شكل نخست آن نبرد و كشتن طرف مقابل است و اشكال ديگر آن شامل درگيري و تنازع في مابين، رقابت بين دو طرف، حضور نداشتن و فعاليت اجتماعي عده ‎اي از افراد، بهره‎گيري از توانمندي همه اقشار و مذاهب و عقب‎ ماندگي فضاي سياسي كشورهاي اسلامي است.

وي خاطرنشان كرد: معيار و شاخص مشتركي بين مذاهب مختلف براي فهم اسلام وجود ندارد و اين مي ‎تواند همانگونه كه خوب باشد به عاملي براي درگيري بين افراد نيز تبديل شود.
به اعتقاد صحاف؛ مشكل كنوني جهان اسلام اين است كه هيچ شاخص مشتركي بين مذاهب مختلف براي خوانش و فهم معيارها وجود ندارد.

ديپلمات وزارت خارجه عراق ادامه داد: منبع آزادي اجتماعي در جهان اسلام بر اساس اصول حق و تعاليم الهي نيست با چنين وضعيتي جامعه جاهلي پديد مي‎آيد و با جاهليت معاصر رو به ‎رو خواهيم بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار