مجموعه جمع آوری شده استاد قوچی شامل آرشیو عکس های قدیمی بناهای تاریخی و فرهنگی شهرستان پیشوا، ظروف سفالی و لعابی با قدمت ۴۰۰ الی ۴۰۰۰ سال است.
کد خبر: ۲۲۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶ 14 April 2015
به گزارش مهر، حسین طاهری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشوا در ادامه دیدارهای دوره ای با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان پیشوا، بهمراه کارشناس هنری و مسئول انجمن موسیقی با استاد قوچی از هنرمندان برجسته این شهرستان دیدارکردند.

در این دیدار صمیمی که در منزل استاد قوچی انجام شد، سرپرست این اداره از نزدیک آثار فرهنگی و هنری و همچنین مجموعه های تاریخی پیشوا و صنایع دستی و کلکسیون متنوع استادقوچی را مشاهده کردند.

 قوچی ضمن بیان فعالیتهای خود در این زمینه گفت: با توجه به این علاقه ای که از اوایل جوانی به آثار تاریخ، فرهنگی و هنری داشتم این عامل باعث شد تا بنده از حدود ۵۰ سال پیش شروع به جمع آوری اقلام تاریخی و فرهنگی، هنری در رشته های مختلف کنیم.

وی گفت: متاسفانه بدلیل کمبود فضای کافی بسیاری از کلکسیون های تاریخی و فرهنگی را نتوانستم در معرض نمایش بگذارم که امیدوارم با حمایت های مسئولان بتوانم در سطح شهر با ایجاد یک موزه این مهم را به سرانجام برسانم.

گفتنی است مجموعه جمع آوری شده شامل آرشیو عکس های قدیمی بناهای تاریخی و فرهنگی شهررستان پیشوا، ظروف سفالی و لعابی با قدمت ۴۰۰ الی ۴۰۰۰ ساله، کلکسیونهای کاملی ازصنایع دستی، روزنامه، قفلها و ساعتهای قدیمی، ظروف مسی، ساعت، مسکوکات وسنگ های قدیمی است.  
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار