کلینیک دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز در شهر خسروشهر افتتاح شد.
کد خبر: ۲۳۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳ 16 May 2016
به گزارش تابناک تبریز، قائم مقام دانشگاه تبریز در آیین افتتاح این کلینیک گفت: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد درون زا و متکی به ظرفیت های خود کشور است که تمام مولفه های توسعه، رشد، تعالی جامعه و ... را با خود به همراه دارد و افتتاح کلینیک دامپزشکی دانشگاه تبریز، در همین راستا و بهره گیری از پتانسیل های علمی دانشگاه جهت حل مشکلات جامعه در حوزه روستائیان دارد.

دکتر حمیدرضا قاسم زاده افزود: تهیه غذای سالم از نیازهای اساسی انسان ها است و دام در تامین غذای آدمی مهم ترین عامل است؛ اما آنچه سلامت دام ها را تامین می کند، بهداشت و دامپزشکی است و احداث کلینیک دامپزشکی در این منطقه از استان اقدام مبارکی است که توسط دانشکده دامپزشکی صورت گرفته است.

وی متذکر شد: دانشگاه تبریز با تمام توان از فعالیت های دانشکده دامپزشکی حمایت می کند و انتظار دارد که در آینده ای نه چندان دور، کلینیک دامپزشکی این دانشگاه به یکی از مهم ترین کلینیک های استان و کشور تبدیل شود و این مهم در سایه تلاش و کوشش همکاران ممکن است.

رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز نیز در این آیین ضمن تقدیر از تمام عواملی که در افتتاح و تجهیز کلینیک دامپزشکی مشارکت داشتند، گفت: این کلینیک در فضایی به وسعت 120 متر مربع و با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال در خسروشهر افتتاح شده و در این راستا، شورای شهر آذرشهر نیز مساعدت های خوبی انجام دادند که از آنها نیز تقدیر می شود.

دکتر جواد اشرفی، افزود: این کلینیک دارای بخش های داخلی، جراحی دام، آزمایشگاه، طیور، رادیولوژی و سونوگرافی بوده و به صورت ثابت، یک عضو هیات علمی بخش علوم درمانگاهی و یک دامپزشک عمومی در اینجا حضور خواهند داشت و از جمله خدمات آن می توان به ارایه خدمات دامپزشکی به اهالی منطقه، حضور کارورزان رشته دامپزشکی دانشگاه و دانشجویان کارآموز، انجام آزمایشات تشخیصی مربوط به دام و طیور و ... اشاره کرد.

اضافه می نماید: در این مراسم دکتر سید حسین جارالمسجد و دکتر حسین حملی اساتید دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز، دکتر حسنعلی مه پیکر استاد بازنشسته و پیشکسوت دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز در خصوص اهمیت این رشته به سخنرانی پرداختند و امین زاده، رییس شورای شهر خسروشهر نیز اقدام دانشگاه در تاسیس کلینیک دامپزشکی در این شهر را کاری ارزشمند عنوان و از دست اندرکاران آن تقدیر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار