لقمه حلال و حرام چه می‌کند؟!
تغذیه مانند عبادت در رفتار انسان تاثیر دارد و خیلی از بد خلقی های افراد از سالم نبودن تغذیه سرچشمه می گیرد.
کد خبر: ۲۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۰ 15 April 2015

به گزارش تابناک از مشهد ، حجت الاسلام و المسلمین مهدوی نیا در ویژه برنامه طب المعصومین که در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه بیش از 300 آیه در قرآن به تغذیه اشاره دارد، اظهار داشت: این تعداد از آیات قرآن کریم به ضمیمه صد‌ها روایت از معصومین(ع) در مورد تغذیه، بیانگر توجه دین مبین اسلام به تندرستی است، زیرا تغذیه مانند عبادت در رفتار انسان تاثیر دارد و خیلی از بد خلقی های افراد از سالم نبودن تغذیه سرچشمه می گیرد.
به گفته این کارشناس طب اسلامی، غذایی که در خانه و به صورت سنتی طبخ می شود، نسبت به غذاهای فست فودی انرژی و تاثیرات مثبت بیشتری در روان انسان دارد.
مهدوی نیا افزود: اولین دستور در تغذیه سالم، حلال بودن آن است، رعایت حلال و حرام در همه عرصه ها نیاز به توجه زیاد دارد؛ گاهی با گفتن یک دروغ یا کم کاری در مسئولیت، مال و غذای حلال انسان به حرام تبدیل می شود.
وی در ادامه تغذیه طیب را از دیگر آداب غذا دانست و گفت: خوراکی‌های پاکیزه و طیب سبب انجام عمل صالح می‌شود و بر عکس خوردن غذای حرام، تن و روان انسان را آلوده ساخته و او را آماده ارتکاب گناه می کند.
این استاد حوزه و دانشگاه از بین رفتن برکت، عدم استجابت دعا و تشدید انگیزه برای گناه را از آثار غذای حرام معرفی کرد و گفت: از دیگر آثار مهم لقمه حرام، قساوت قلب، سیاهی دل و عدم تاثیر پند و اندرز است، چنانچه در تاریخ عاشورا اشاره شده، امام حسین(ع) به لشکر عمر سعد فرمودند: «شکم هایتان از حرام پر شده و بر دلهایتان مهر خورده، دیگر حق را نمی پذیرید و به آن گوش نمی دهید».
مهدوی نیا در ادامه «مسلح شدن به تقوا»، «شکرگزاری خدای متعال» و «انجام عمل صالح را» از آثار ارزشمند غذای حلال و طیب عنوان کرد.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
برچسب ها: تغذیه ، لقمه حلال ، حرام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار