کد خبر: ۲۳۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳ 17 May 2016

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان گفت: سرقت، حمل موادمخدر، ورود و اقامت اتباع بیگانه و ضرب و جرح عمدی پنج جرم اولویت‎دار سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود که پیشگیری از آنها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمدعلی حمیدیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان، اظهار کرد: از میان جرائمی که در سیستان و بلوچستان به وقوع می‌پیوندد، سرقت، حمل موادمخدر، ورود و اقامت اتباع بیگانه، ضرب و جرح عمدی جرائم اولویت‎دار سیستان و بلوچستان محسوب می‎شود و تمرکز معاونت پیشگیری از وقوع جرم به این موارد بیش از سایر جرم‌ها است.

وی ادامه داد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان در سال گذشته با بیش از 40 برنامه کاربردی اقدامات موثری را در قلمرو استان با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی محقق ساخت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان افزود: در سال‎جاری نیز برگزاری 50 برنامه در اولویت قرار دارد که برگزاری کارگاه‌های ازدواج و طلاق برای جوانان از جمله این برنامه‌ها است.

این مسؤول با بیان اینکه در هر یک از شهرستان‌ها متناسب با شرایط و موقعیت و میزان آسیب‌های اجتماعی آن جرم به وقوع می‎پیوندد، گفت: قاچاق مشروبات الکلی، در ایرانشهر قتل‌های عمد و در سراوان مواد مخدر بسیاری از جرائم را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه میزان طلا در سیستان و بلوچستان به نسبت سایر استان‌های کشور کمتر است، ادامه داد: به سبب بافت فرهنگی و سنتی حاکم در این منطقه برخی از طلاق‌ها ثبت نمی‎شود.

حمیدیان افزود: سال گذشته تمامی برنامه‎های تدوین شده اجرایی شده است و این استان جزء استان‎های درجه یک پیشگیری از وقوع جرم شناخته شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان گفت: پیشگیری از جرائم مربوط به انتخابات ریاست جمهوری نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه دیده‌بان‌های اجتماعی قطعا در پیشگیری از وقوع جرم موثر هستند، گفت: رسانه‌ها نقش بسزایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند.

این مسؤول گفت: توسعه گفتمان پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی، همگانی کردن دغدغه صیانت از امنیت اجتماعی و حساسیت آفرینی در بیان مسائل مرتبط با انحرافات در دستور کار قرار داشته و متناسب با آن اقدامات لازم صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار