کد خبر: ۲۳۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 21 May 2016


مدیر منطقه 10 شهرداری کرج با اشاره به هدف جشن‌های نیمه‌شعبان ترویج فرهنگ مهدویت ،انتظار گفت: باید با استفاده از فرصت نیمه شعبان بستر شناخت امام زمان (عج) فراهم شود.

عباس کمالی روستا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرهنگ مهدویت، یکی از سنگرهایی است که می‌تواند در جوانان اعتقاد و اخلاق ایجاد کند جوانان باید به‌طور صحیح و اصولی فرهنگ مهدویت را بشناسد و عقیده به مهدویت و امامت به‌خوبی به نسل جوان آموزش داده شود.

وی اظهار کرد: به همین مناسبت و در راستای بزرگداشت ایام شعبانیه ، مراسم جشن شب نیمه شعبان امروز راس ساعت 18 الی نماز مغرب و عشاء در بوستان بهشت منطقه 10 با حضور مردم و مسئولان شهرستان فردیس برگزار می شود.

کمالی روستا افزود: این برنامه ها شامل سخنرانی حجت الاسلام موحد مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز،سخنرانی دکتر عزیزی با موضوع سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی و مولودی خوانی توسط مداح به نام شهرستانی برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین برپایی ایستگاههای صلواتی سنتی در دو نقطه از بوستان بهشت،غرفه عفاف و حجاب در حاشیه این مراسم،غرفه غذاهای سنتی و اهدای جوایز به بهترین آشپز،جنگ شادی در طول مراسم،غرفه کودک و اهدای جوایز به عناوین مختلف به کودکان حاضر در این مراسم،برگزاری ایستگاه فرهنگی شامل کتاب و لوازم التحریر با تخفیف 50 درصد از دیگر برنامه های جشن شب نیمه شعبان در بوستان بهشت در منطقه 10 خواهد بود.

کمالی روستا همچنین گفت: برگزاری ایستگاههای سلامت،تست قند و فشارخون به صورت صلواتی،نماز جماعت مغرب و عشاء و مراسم نورافشانی در انتهای برنامه اجرا خواهد شد.

مدیر منطقه 10 شهرداری کرج افزود: در مراسم‌های شعبانیه، سعی شده فرهنگ مهدویت و ظرفیت‌های معنوی این ایام به شکل برجسته‌ای در قالب برنامه‌های مختلف با حضور قشرهای مختلف علی الخصوص نوجوانان و جوانان به جامعه منتقل شود.

کمالی روستا اظهار کرد: ایجاد نشاط معنوی و اجتماعی، گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی، توجه به هویت دینی و اجرای آیین‌های مذهبی، کمک به رشد و ترویج فضایل اخلاقی، تقویت هویت دینی و فرهنگی در نسل جوان، تبیین و ترویج فرهنگ علوی و مهدویت و مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی از جمله مهم‌ترین اهدافی است که با برگزاری ویژه برنامه‌های جشن‌های ایام شعبانیه دنبال می‌کنیم.

این مراسم با مشارکت حوزه 317 شهید دستواره سپاه ناحیه امام رضا(ع) استان البرز و شهرداری منطقه 10 کرج برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار