فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه فارس و کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به اینکه اولویت اصلی هر نظام سیاسی امنیت پایدار است، گفت: رژه باشکوه نیروهای مسلح استان فارس در روز ارتش یکی از مهمترین برنامه های ایام روز ارتش است.
کد خبر: ۲۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ 15 April 2015
به گزارش تابناک فارس و نقل از شبستان،دکتر امیر سرتیپ دوم حسین محمدی، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه فارس و کهگیلویه و بویر احمد امروز (26فروردین) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اولویت اصلی هر نظام سیاسی امنیت پایدار است، گفت: اگر امنیت در میان نباشد به طور حتم سایر کارهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیز به ثمر نمی نشیند.

وی با اشاره به اینکه در قانون اساسی حفظ حدود مرز های کشور عزیزمان و استقلال نظام به عهده ارتش جمهوری اسلامی گذاشته شده است، افزود: اگر امروز می بینیم که کشورمان در مذاکرات 5 + 1 با اقتدار و صلابت حق هسته ای را ایرانیان را مطالبه می کند به پشتوانه امنیت حاکم است.

دکتر محمدی با یادآوری این مطلب که اکنون بعد از سال ها که از جنگ می گذرد ارتش جمهوری اسلامی از مرزهای ایران اسلامی حفاظت و حراست می کند، اظهار داشت: امروز کشور ما از قدرت نظامی خوبی برخوردار است و صنعت تجهیزات دفاعی و نظامی در کشور ما بومی سازی شده است و برای افزایش توان تجهیزاتی نظامی خود به هیچ کشوری متکی نیستیم.

این مقام عالی نظامی با اشاره به سابقه تاریخی ارتش جمهوری اسلامی در حمایت از انقلاب در برهه های مختلف، اضافه کرد: ارتش توانسته است خدمات خوبی را به انقلاب و نظام ارائه کند.

امیر سرتیپ دوم محمدی با یادآوری این مطلب که در دوران دفاع مقدس ارتش با تقدیم بیش از 48 هزار شهید و 270 هزار جانباز که 20هزار نفر آن جانباز قطع نخاع و بالای 70 درصد هستند، در دفاع از این مرز و بوم خوب عمل کرد، افزود: در آن زمان نیز دشمن دون صفت نتوانست کوچکترین امتیاز یا ذره ای از خاک ایران اسلامی را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه های ارتش امروز به خوبی در ارتقا سطح علمی و نظامی، عزیزان ارتشی می کوشند، گفت: داعشی که امروز می بینیم برای عراق و سوریه نبوده و قصد تجاوز به این مرز و بوم را داشته است که با قدرت نظامی خوب نیروهای مسلح مواجه نشده و به خود اجازه نداده است که تا یک صد کیلومتری مرزهای ایران گام بگذارد که اینها به برکت رهبری های قدرتمندانه مقام معظم رهبری و نیروهای مسلح همیشه بیدار بوده است.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه فارس و کهگیلویه و بویر احمد برگزاری رژه باشکوه نیروهای مسلح استان فارس را در روز ارتش یکی از مهمترین برنامه های ایام روز ارتش دانست و افزود: غبارروبی قبور شهدا، دیدار با جانبازان در آسایشگاه ها، سخنرانی مسئولین و حضور سربازان و پرسنل ارتش در نماز جمعه، برپایی ایستگاه های صلواتی پزشکی، تجلیل از خانواده و سربازان دوران دفاع مقدس و همچنین تجلیل از کارکنان ارتش قهرمان از دیگر برنامه های این ایام است.

وی با اشاره به اینکه آمادگی داریم برای آتش نشانان دوره تکاور بگذاریم، اظهار داشت: اولین دوره سال پیش برگزار شده است.

این مقام عالی نظامی در خصوص انتقال پادگان ها نیز گفت: با نبود زیرساخت نمی توان پادگان را انتقال داد قرار بود شهرداری پول زمین را بپردازد تا ما بتوانیم زیرساخت را آماده کنیم که محقق نشد، اما اخیرا توافقاتی صورت گرفته است، این پادگان جای سرسبزی است و نیکوست که شهرداری اجازه ساخت و ساز را در آن بعد از تغییر کاربری ندهد و برای حفظ فضای سبز آن همانگونه که ارتش کوشیده، بکوشد.

برچسب ها: ارتش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار