کد خبر: ۲۳۵۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ 25 May 2016
تابناک گیلان - : مدیرکل ثبت احوال استان گیلان نرخ طلاق در استان را سه به یک اعلام کرد و گفت: ۳۴ درصد طلاق ها مربوط به زوجین زیر پنج سال زندگی مشترک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، قاسم روحانی فر، مدیرکل ثبت احوال استان گیلان امروز(5 خرداد) در همایش ملی روز جمعیت که در استانداری گیلان برگزار شد به ارائه آمار ازدواج در سال گذشته پرداخت و گفت: 21 هزار و 149 مورد ازدواج سال گذشته در گیلان به ثبت رسیده است که از این تعداد 69.4 درصد شهری و 36 درصد روستایی بوده است.

 

وی ادامه داد: نرخ ازدواج در گیلان8.3 درصد است که در مقایسه با نرخ کشوری 8.7 درصد دارای رتبه 21 کشوری است.

 

روحانی فر به میانگین سنی ازدواج در زنان و مردان گیلانی اشاره و بیان کرد: میانگین سن ازدواج در مردان گیلانی 29 سال و در زنان 25 سال است که از میانگین کشوری بیشتر است.

 

وی با بیان اینکه 6 هزار و 961 مورد طلاق طی سال 94 در استان به ثبت رسیده است افزود: این آمار در مقایسه با سال 93، حدود 0.2 درصد کاهش داشته است.

 

مدیرکل ثبت احوال گیلان تاکید کرد: نرخ طلاق در گیلان2.7 درصد است و استان گیلان بعد از البرز دومین استان پرطلاق کشور است.

 

وی میانگین سنی طلاق در گیلان برای مردان را 37 سال و زنان32.5  سال دانست و اظهار کرد: رودسر بیشترین ثبت طلاق ها را در سال گذشته داشته است.

 

روحانی فر با اشاره به نبود دفتر طلاق در برخی شهرهای مازندران اضافه کرد: 53 درصد طلاق‌های شهرستان رودسر مربوط به پنج شهر مازندران است که در سال گذشته 439 فقره طلاق شهروندان مازنی در این شهر ثبت شده است.

 

 وی نرخ طلاق در گیلان را سه به یک اعلام کرد و گفت: 34 درصد طلاق ها مربوط به زوجین زیر پنج سال زندگی مشترک است که باید راهکارهایی برای این امر اندیشیده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار