مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: صبح امروز (جمعه) به دنبال وقوع دو سانحه رانندگی در جاده‌های مواصلاتی استان، دو نفر جان باخت و شش نفر هم دچار مصدومیت شدند.
کد خبر: ۲۳۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ 27 May 2016

اخبار تبریز امروز حبیب حسینقلی زاده گفت: ساعت 6:15 صبح امروز با گزارش برخورد یک دستگاه خودروی سواری آردی با کامیون در جاده قدیم تبریز- بستان آباد، حوالی روستای اکین آباد، دو پایگاه اورژانس 115، شیبلی و بستان آباد به محل حادثه اعزام شدند.

 وی گفت: تکنسین‌های اعزامی مرگ راننده 54 ساله روآ را در محل تائید و سه مصدوم حادثه را با اقدامات درمانی به بیمارستان استاد شهریار بستان آباد منتقل کردند.

وی در ادامه از گزارش حادثه واژگونی خودرو سواری روا در جاده تبریز- آذرشهر خبر داد و افزود: این حادثه که ساعت 8:30 به اپراتوری فوریت‌های پزشکی آذرشهر گزارش شد، در جاده تبریز- آذرشهر, مقابل پارک ایرنجی روی داده است.

وی گفت: با گزارش این حادثه، تکنسین‌های پایگاه‌های ممقان و آذرشهر به محل اعزام و مرگ دختر بچه دو ساله و مصدومیت سه سرنشین دیگر روآ را تائید کردند.

دود زغال جان مرد 37 ساله را گرفت



حسینقلی زاده افزود: مصدومین حادثه پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به بیمارستان آذرشهر انتقال داده شدند.

رئیس پلیس راه استان علت وقوع سانحه رانندگی محور تبریز - بستان آباد را انحراف به چپ سواری روآ نسبت به کامیون ناشی از سبقت غیر مجاز اعلام کرد.

سرهنگ جواد ناموران گفت: علت واژگونی روآ در جاده تبریز آذرشهر نیز به دلیل بی توجهی راننده سواری روآ به جلو تشخیص داده شده است.

دود زغال جان مرد 37 ساله را گرفت

 

حبیبدود زغال جان مرد 37 ساله را گرفت حسینقلی‌زاده ظهر امروز اظهار داشت: ساعت 12 امروز جمعه مورخه هفتم خرداد به دنبال اعلام گزارشی با اپراتوری 115 بستان آباد، پایگاه اورژانس شیبلی به محل حادثه در منطقه قوری گل اعزام شد.

وی افزود: با بررسی تکنسین‌های اعزامی و رسیدگی به وضیعت این مصدوم، از فوت آقای 37 ساله ‌خبر دادند.

حسینقلی‌زاده گفت: این مرد باغبان که برای گرم کردن خود در شب گذشته از زغال چوب استفاده کرده بود، با افزایش مقدار مونوکسیدکربن در محل منجر به کاهش هوشیاری و مرگ او شده بود و اقوامش امروز بعد از مراجعه به خانه باغ متوجه وضیعت او شده بودند.

وی ادامه داد:علایم مسمومیت با مونوکسید کربن می‌تواند طیف وسیعی از علایم را شامل می‌شود که می توان به سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی‌قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد، کاهش دید از علایم عمومی مسمومیت‌ها هستند و حالت خواب آلودگی شدید، کسلی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی اشاره کرد.

حسینقلی‌زاده ادامه داد: چنانچه افراد در این مرحله متوجه چنین علایمی شدند، با خارج شدن از فضای آلوده می‌توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند و محیط‌های بسته‌ای همچون حمام خیلی زود افراد را به سمت کاهش هوشیاری و مرگ می‌برد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :