نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی از آن دست موضوعاتی است که هرسال دانش آموزانی در برخی دروس نسبت به سختی آن اعتراض می‌کنند.
کد خبر: ۲۳۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲ 29 May 2016
امسال نیز سختی سوالات طراحی شده بخصوص در دروس "شیمی" و "عربی" باعث گلایه دانش آموزان و والدین آنها شده تا جایی که تعدادی از آنها اواخر هفته گذشته در مقابل ساختمان آموزش و پرورش تهران تجمع کردند و حتی بخشنامه‌ای جعلی با موضوع ارفاق در نمرات نهایی سه درس "عربی"، "شیمی" و "دین و زندگی" سال سوم متوسطه در فضای مجازی دست به دست چرخید.

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد سوالات امتحانی ما سخت نبودند اظهار کرد: تا امروز بخشی از اوراق دروس شیمی، عربی و دین و زندگی تصحیح شده و نتایج بد نبوده است.

وی افزود: حتی میانگین نمرات دانش آموزان در این دروس بالاتر از میانگین نمرات در سال گذشته است.

رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اکثر قریب به اتفاق اعتراضات از سوی دانش آموزان برتر که معمولا نمرات بالایی کسب می کنند مطرح شده است گفت: این گروه از دانش آموزان معمولا کمال گرا و ایده‌آل طلب هستند و سوالات برای کسب بیشترین نمره برای آنها سخت آمده است.

عمادی تاکید کرد: اگر دانش آموزان به نتایج امتحانات اعتراض دارند می‌توانند آن را مطرح کنند تا اوراق امتحانی آنها مجددا تصحیح شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار