رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: در پرداخت بدهی های کارخانه مخابرات راه ایران موسم به ITI، اولویت نخست با پرداخت مطالبات کارگران این واحد صنعتی است.
کد خبر: ۲۳۷۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸ 29 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی همتی، یکشنبه در نشست خبری در شیراز افزود: این خبری نوید بخش برای کارگران این کارخانه است که در سال 85 تعطیل شد و آنان تاکنون پیگیر مطالبات عقب مانده خود هستند.
وی بیان داشت: نخستین پولی که از محل فروش اموال این کارخانه به دست آید به کارگران پرداخت خواهد شد، و نباید تردیدی در این زمینه وجود داشته باشد.
همتی، در باره وضعیت کارخانه آی.تی.آی که سنگ بنای آن در سال 1353خورشیدی گذاشته شد، گفت: همه کارگران این کارخانه پس از تعطیلی آن، بازنشسته شده اند و تنها سه نفر در این کارخانه مشغول فعالیت هستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اظهار کرد: رسیدگی به مطالبات کارگران آی.تی.آی در حوزه تامین اجتماعی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری می شود و هیچ قانون و مصوبه ای وجود ندارد که کارگران بازنشسته این کارخانه که موضوع آنها حل و فصل شده است، برای پیگیری مطالبات خود گردهمایی برگزار کنند.
پیش از این نماینده کارگران کارخانه مخابرات راه دور ایران پنجم خرداد جاری گفته بود: نمایندگان منتخب مردم شیراز در مجلس دهم، به وعده خود مبنی بر پیگیری مشکلات کارگران این کارخانه عمل کنند.
هاشم شمشیری، با اشاره به تجمع های کارگران این کارخانه در شیراز افزود: در ماه ها و سال های گذشته ما هرچه فریاد زدیم و تجمع کردیم هیچ مسئولی صدای ما را نشنید در حالی که خواسته کارگران این کارخانه تنها پرداخت مطالباتی است که حق قانونی آنها است.
وی بیان کرد: نمایندگان منتخب شیراز قبل از برگزاری انتخابات قول پیگیری مشکلات این کارخانه را دادند که انتظار داریم حالا که به مجلس راه یافته اند به وعده خود عمل کنند.
شمشیری ادامه داد: از نمایندگان می خواهیم در بین کارگران حاضر شوند و صحبت های آنها را بشنوند و از نزدیک با مسائل آشنا شوند تا بتوانند به شکل مطلوب تری در مرکز پیگیری کنند.
وی، پرداخت مطالبات کارگران با محاسبه خسارت های وارده تا امروز را خواسته اصلی کارگران این کارخانه دانست و بیان کرد: همچنین از استاندار فارس نیز می خواهیم که از نزدیک در جریان مشکلات ما قرار گیرد.
نماینده کارگران کارخانه مخابرات راه دور ایران ITI، درباره میزان مطالبات کارگران گفت: سال 85 تاکنون حدود یک هزار و 226کارگر این کارخانه بازنشسته شدند که هنوز بعد از گذشت 10 سال نتوانسته اند حقوق و حق سنوات خود را که افزون بر 300 میلیارد ریال است دریافت کنند و این رقم بدون احتساب خسارت های تاخیر است که بر اساس نظر دادگاه، میزان خسارت ها 2 تا سه برابر اصل مبلغ طلب کارگران است.
وی، در مورد اظهار نظر برخی مسئولان مبنی بر راه اندازی مجدد کارخانه ITI گفت: به نظر می رسد این اظهار نظر تنها یک وعده برای منصرف کردن کارگران از تجمع و دنبال کردن مطالباتشان است چرا که راه اندازی این کارخانه که حدود 2 هزار میلیارد ریال بدهی دارد حداقل 15 سال طول می کشد.
شمشیری افزود: این کارخانه از سال 83 به بخش خصوصی واگذار شده و تا امروز هر تجمع و اقدامی که ما انجام داده ایم فقط به نفع سهامداران تمام شده و آنها از این تجمع ها در جهت منافع خود در مرکز بهره برده اند.
وی افزود: پرداخت نشدن مطالبات کارگران باعث ایجاد بیماری های روحی و روانی در آنها و فروپاشی کانون خانواده هایشان شده و کارگران قادر نیستند که هزینه درمان خود و اعضای خانواده را پرداخت کنند.
نماینده کارگران کارخانه مخابرات راه دور ایران، در خصوص علت لغو مزایده فروش این کارخانه نیز گفت: در سال 94 بنا بود که یک مزایده انجام شود اما چون مبلغ پایین بود مورد اعتراض کارگران قرار گرفت و در نهایت مزایده لغو شد.
شمشیری افزود: از چهارم اسفند 94 نیز دو کارشناس از طریق اداره ثبت شرکت ها و دادگستری تعیین شدند تا قیمت پایه کارخانه را مشخص کنند هرچند ما انجام مزایده را به نفع کارگران نمی دانیم و اطمینان داریم آنها به حق و حقوق خود نمی رسند چرا که کارگران در بین سایر طلبکاران کارخانه در ردیف دهم تا سیزدهم قرار گرفته اند.
کارخانه مخابرات راه دور ایران ITI در سال 1353 فعالیت خود را در زمینه تولید تجهیزات مخابراتی آغاز کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار