کد خبر: ۲۳۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱ 30 May 2016

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: دولت 220 میلیارد تومان یارانه برای صادرات مواد لبنی در نظر گرفته و اولین محموله هم صادر شده است.

به گزارش تابناک مازندران، دلاور حیدرپور ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار در استانداری مازندران، اظهار کرد: تغییرات نوسانات قیمت مواد غذایی مانند سال گذشته است.

وی با بیان اینکه امسال در قیمت مواد پروتئینی تغییر جزئی رخ داده است، افزود: قیمت گوشت نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه حبوبات غیر از نخود و لوبیا کاهش قیمت داشته و مواد لبنی غیر از کره 4 درصد افزایش قیمت را داشته است، تصریح کرد: تدابیری برای حمایت از تولید داخلی اندیشیده شده است.

این مسؤول با اعلام اینکه قیمت برنج محلی نسبت به برنج خارجی تا 35 درصد افزایش قیمت داشته است، اضافه کرد: دامن زدن رسانه‌ها در مورد خراب شدن 20 هزار تن کیوی موجب آسیب رساندن به این بخش شد اما در نهایت 8 هزار تن کیوی در سردخانه‌های استان موجود و بقیه آن به فروش رسیده است.

حیدرپور با اشاره به کالاهای پُرمصرف در ماه رمضان، بیان کرد: 840 تن مرغ به قیمت 4 هزار و 500 تومان و 85 تن گوشت به قیمت 18 هزار و 500 تومان در سردخانه‌های استان موجود است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 45 تن شکر به قیمت 2 هزار و 300 تومان در کارخانه لحاظ شده است، تأکید کرد: پیشنهاد ما این است برای حفظ برنج داخلی برنج خارجی توزیع نشود فقط در صورت ضرورت با حواله در اختیار سازمان‌هایی مانند کمیته امداد و بهزیستی که به‌صورت عمده مصرف دارند، قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره اینکه قیمت‌ها پس از نهایی شدن اعلام می‌شود، افزود: پایش بیشتر بازار جلوی سوء۵ استفاده فرصت‌طلبان را می‌گیرد.

این مسؤول تولید شیر در استان را 600 هزار تن اعلام کرد و گفت: قیمت مصوب شیر خام یک‌هزار و 440 تومان است.

حیدرپور با بیان اینکه تولید شیر در کشور 9 میلیون تن است، خاطرنشان کرد: از سال 93، مابه‌تفاوت قیمت شیر، 98 میلیارد ریال یارانه شیر پرداخت شده است.

وی ادامه داد: اواخر سال گذشته در تحویل شیر به کارخانه‌ها مشکلاتی پیش آمد که کاهش قیمت نسبت به قیمت مصوب آن بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دامداران، تصریح کرد: وام قرض‌الحسنه برای خرید دستگاه‌های شیرسردکن برای نگهداری و بالا بردن سلامت شیر به دامداران داده می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه با افزایش تقاضا و صادرات مشکل جمع‌آوری شیر کم می‌شود، اظهار کرد: دولت 220 میلیارد تومان یارانه برای صادرات مواد لبنی در نظر گرفته و اولین محموله هم صادر شده است.

حیدرپور جلوگیری از ورود شیر خشک را دیگر اقدامات دولت برای کمک به دامداران برشمرد و گفت: باید فرهنگ و الگوی مصرف که با سلامت جامعه هم ارتباط مستقیم دارد، اصلاح شود تا مصرف سرانه شیر بالا رود.
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار