کد خبر: ۲۳۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹ 16 April 2015
 معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: سهم پیمانکاران بومی استان با قراردادهای ریز و كوچك به لحاظ کمی بیشتر شده ولی به لحاظ ریالی وضع اسفباری دارد.
احمد سیاحی با ارائه آماری تکان دهنده از مبلغ کم قرارداد های بومی، اظهار كرد: پس از دستور ویژه استاندار مبنی بر خرید مایحتاج ادارات و پروژه ها از درون استان و به خدمت گرفتن پیمانکاران بومی، مکاتباتی با دستگاه های مختلف انجام دادیم که در نهایت ۶۵ دستگاه دولتی در جواب، گزارشاتی از خرید های خود چه استانی و چه غیر استانی ارائه کردند.

وی ادامه داد: طبق گزارشات واصله از ۶۶۷ فقره قرارداد با پیمانکار، تعداد ۵۵۷ فقره یعنی ۸۴ درصد بومی و تعداد ۱۱۰ فقره یعنی ۱۶ درصد غیر بومی بودند. در قسمت مشاوران به کار گرفته شده در پروژه ها نیز ۷۳ فقره قرارداد بومی و ۶۶ فقره غیر بومی بودند یعنی ۵۳ درصد در مقابل ۴۷ درصد. این آمار روی کاغذ همه شرایط را خوب و به سود استان نشان می دهد اما زمانی که به ارزش ریالی قرارداد ها نگاه می کنیم وضعیت اسفباری مشاهد می کنیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در تشریح میزان مبالغ قراردادهای بومی و غیر بومی گفت: کل قراردادها با پیمانکاران دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که از این مبلغ ۶۵۷ میلیارد تومان مربوط به پیمانکاران بومی و ۱۴۸۰ میلیارد مربوط به غیر بومی ها است. این مبالغ اصلا تناسبی با کمیت قرارداد ها ندارد و عملا نشان می دهد که دستگاه های ما قراردادهای ریز و بی ارزش را به پیمانکاران بومی داده اند و با این کار فقط آمار کمی خود را بالا آورده اند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در پایان تصریح كرد: اینجاست که مشخص می شود چرا با وجود حرکت به سمت خریدهای استانی هنوز مشکل اشتغال جوانان ما حل نشده است. تا زمانی که قرارداد های معمولی و کوچک سهم پیمانکاران بومی باشد در وضعیت استان ما بهبودی حاصل نمی شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار