مراسم بزرگداشت ارتحال جانگداز بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) و شهدای قیام خونین 15 خرداد در مسجد بزرگ این دانشگاه با شرکت دانشگاهیان برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۹۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 02 June 2016
به گزارش تابناک تبریز، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی، در این آیین با اشاره به جایگاه امام خمینی(ره) گفت: امام راحل، عارف، فقیه، فیلسوف، مرجع و رهبر عالیقدر جهان تشیع و پدر دلسوز مردم ایران بود؛ لذا سخن گفتن از چنین بزرگمردی آسان نیست چرا که ما فقط بخشی از لایه های فکری عمیق امام راحل را درک کرده ایم.

حجت الاسلام علی خدیوی افزود: اسفار سلوکی از منظر ملاصدرا دارای 4 مرحله است؛ اول سفر از خلق به سوي الله، دوم سفر از حق به سوي حق با حق، سوم سفر از حق به سوي خلق با حق و چهارم سفر از خلق به سوي خلق با حق؛و در سفر چهارم است که عارف با مردم زندگی می کند و با خدا نیز همراه است و امام خمینی(ره) به این مرحله راه یافته بود.

وی با اشاره به بعضی از دستاوردهای امام راحل متذکر شد: درست است که برخی امکانات رفاهی از قبیل برق و جاده و ... در روستاها و مناطق دور افتاده ایجاد شد، ولی از عمده دستاورهای انقلاب، می توان به نترسی مردم از دشمنان و قدرت های ظالم ذکر کرد که حضرت امام خمینی(ره) با اندیشه ناب و عمل خود، این باور بلند را به مردم آموخت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اضافه کرد: ما در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردیم که حتی لحظه ای از مرگ نترسیده ایم و هرجا که اسلام و انقلاب ایجاب کرده است، ما آماده جانفشانی بوده ایم که از انفاس قدسی، توکل و اعتقاد الهی آن رهبر فرزانه سرچشمه می گرفت.

حجت الاسلام خدیوی در ادامه گفت: از دستاوردهای دیگر امام (ره) اعتقاد به مقابله با باطل است. مقابله ای که با اعمال و خشونت کاملا متفاوت بوده و تنها موضع گیری در مقابل صفوف دشمنان و متجاوزان است. اما نقطه سوم در اندیشه وی، اعتقاد به سیستمی است که در آن، سیستم های جهان به سود دشمن می چرخد پس نباید به هیچ قول ظالم اعتماد کرد و به تمام فعالیت های سیاسی و فرهنگی آن شک کرد.

اضافه می نماید: مداحی و قرائت از دیگر بخش های این مراسم معنوی بود.

همین گزارش حاکی است: اعزام سه کاروان از دانشگاهیان و فضا سازی، نصب پوستر، ایجاد ایستگاه های صلواتی، تراکت و تهیه برشور از دیگر کارهای دانشگاه تبریز در این ایام بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار