کارشناس اقتصادی گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان بندرلنگه، یکی از بهترین گزینه‌ها برای بارور کردن اقتصاد در این منطقه توسعه صنعت حمل‌ونقل دریایی است ولی تاکنون برای احیای عرصه‌های اقتصادی مزیت‌دار اقدامی صورت نگرفته است.
کد خبر: ۲۳۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 02 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، نصیب شناسی درخصوص تحقق اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی یعنی مردمی کردن اقتصاد، مردمی کردن اقتصاد یعنی مردم را در چرخه اقتصادی مشارکت دهیم.
 
وی افزود: مهمترین گزینه برای مشارکت مردم شناسایی موقعیت جغرافیایی و عرصه‌های اقتصادی و نیروهای متخصص و متبحر بومی برای احیای اقتصاد منطقه هستند.
 
کارشناس اقتصادی ومدرس دانشگاه علمی وکاربردی بندرلنگه با اشاره به شعار سال به نام اقتصادمقاومتی و اقدام و عمل، افزود: ما باید در تحقق این شعار در آغاز عرصه‌های اقتصادی مزیت‌دار را شناسایی و از واردات عرصه‌های موجود پرهیز کنیم زیرا واردات تضعیف کننده اقتصاد است.
 
شناسی اضافه کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان بندرلنگه، یکی از بهترین گزینه‌ها یرای بارور کردن اقتصاد در این منطقه توسعه صنعت حمل‌ونقل دریایی است ولی تاکنون برای احیای عرصه‌های اقتصادی مزیت‌دار اقدامی صورت نگرفته است.
 
وی با اشاره با اینکه بندرلنگه در کوتاه‌ترین مسیر خشکی به دریا و از نظر دریا به آبراه بین‌المللی راه دارد، افزود: دسترسی آسان به ذخایر نفتی و انرژی می‌تواند این منطقه را به قطب اقتصادی همانند سال‌های گذشته برگرداند.
 
کارشناس اقتصادی و مدرس دانشگاه علمی و کاربردی بندرلنگه تصریح کرد: توجه دولت به وابسته شدن به اقتصاد نفتی باعث شده که خیلی از منابع اقتصادی مزیت‌دار کشور تضعیف شود و عدم توجه به صنعت کشتی‌سازی درشهرهای ساحلی باعث تضعیف این صنعت حمل‌ونقل دریایی شده است.
 
شناسی درپایان گفت: مسئولین وزارت علوم توجه ویژه‌ای به صنعت دریانوردی درکشور ازجمله نوار مرزی خلیج فارس و شهرستان بندرلنگه داشته باشند، تا با ایجاد رشته‌های تحصیلی مرتبط با صنعت دریایی جوانان بومی به تحصیل در این رشته‌ها بپردازند و سهمی در رونق اقتصادی این منطقه داشته باشند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار