کد خبر: ۲۴۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶ 05 June 2016

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان در تشریح اقدامات شیلات برای کاهش و کنترل بیشتر صید ترال بیان کرد: تعداد کشتی های ترال ما از شصت فروند به هجده فروند کاهش یافته و امسال برای اولین بار محدوده طولی صید راکاهش دادیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، مهرداد میرزایی با تشریح اقدامات این اداره کل، از زمینه کاهش و کنترل صید ترال تا توسعه صید فراساحل گفت.

وی با بیان اینکه محدوده صید ترال بالای هشت مایل است گفت: صید هدف برای این کشتی ها، ذخایر کمتر برداشت شده دریا شامل ماهی های یال اسبی و مرکب است.

میرزایی افزود: علاوه بر اینها افزایش گشت های دریایی یگان حفاظت شیلات استان، استفاده از کارشناسان فنی به عنوان ناظر بر روی کشتی های ترال به منظور نظارت بر محدوه صید و گونه ها و روش صید، همچنین استفاده از سیستم جی پی اس بر روی کشتی ها و برخود قاطع با صیادان متخلف در کمیسیون تخلفات صیادی شیلات استان از دیگر اقداماتی است که برای نظارت و کنترل بیشتربر این روش صید انجام دادیم .

مدیر کل شیلات سیستان وبلوچستان درپاسخ به سوالی در زمینه صید های غیر قانونی که از طرف شناورهای ایرانی یا کشور های همجوار صورت می گیرد گفت: با شناورهای خارجی که وارد آبهای ما می شوند به شدت برخورد می کنیم ضمن این که طرح ساماندهی شناور های ایرانی غیر مجاز را نیز در دستور کار قرار دادیم تا با مجوزدار کردن برخی از آنها کنترل بیشتری بر روی این شناور ها اعمال کنیم.

میرزایی به توسعه صید فراساحل اشاره ای کرد و گفت:در حال حاضر 500 فروند شناور فراساحلی داریم که برنامه هایی برای توسعه و تجهیز بیشتر آنها داریم.

وی خاطر نشان کرد:در حال حاظر مشکل اصلی که در زمینه صید فراساحلی داریم,عدم تمایل ملوانان ایرانی برای رفتن به آبهای دور برای صیادی است که درصدد هستیم این مشکل را با به کارگیری ملوانان خارجی بر روی شناور های فراساحلی رفع کنیم.

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان در پایان با تشریح برنامه های خود برای دوره جدید مدیریت اش گفت: همچنان مایلیم رتبه اول صیادی کشور را حفظ کنیم و از جمله برنامه هایی که برای آن داریم توسعه بنادر بریس و رمین و افزایش ضرفیت آنهاست.

وی افزود: تاپایان سال نودوپنج تعهد کردیم دو هزارتن ماهی در قفس پرورش دهیم و مهم ترین برنامه ما امسال همین است.

میرزایی از دیگر برنامه های شیلات سیستان و بلوچستان راتبدیل ناوگان سنتی به صنعتی، سرمایه گذاری بیشتر در آموزش، برگزاری دوره های مختلف پرورش میگو و ماهی در قفس برای صیادان ذکر کرد.

گفتنی است سیستان وبلوچستان درسال 94 بابیش از230هزارتن صید رتبه ی اول صید کشور راکسب کرد.

این استان بادارابودن 300کیلومتر مرز آبی دارای هشت بندر ماهی گیری ودوهزار و330فروند شناور صیادی وبیش از 25هزار نفر صیاد در قالب 34تعاونی صیادی است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار