با هدف جلوگیری از کشتار حیوانات بی‎گناه و دوستی با طبیعت، از سوی کمپین «حامیان حیوانات دهستان میانکاله» کار زنده‎گیری، واکسیناسیون و قلاده‎گذاری سگ‎های بی‎سرپرست منطقه میانکاله آغاز شد.
کد خبر: ۲۴۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰ 05 June 2016

به گزارش تابناک مازندران، اتلاف سگ‎های بی‎سرپرست و خطرآفرین که براساس دستورالعمل اعلام‎شده از سوی برخی نهادها و سازمان‎های مربوطه، چند سالی با همکاری محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی و شهرداری‌ها انجام می‎شد، مورد انتقاد نهادهای مردمی حوزه محیط زیست قرار گرفت، لذا در این راستا اقدامات بسیاری انجام شد که یکی از عملی‎ترین این اقدامات علمی و فرهنگی را در منطقه میانکاله بهشهر شاهد هستیم.

تعدادی از افراد دوستدار طبیعت، پس از تلاش و رایزنی‎های یک‎ماه، نسبت به تشکیل کمپین «حامیان حیوانات دهستان میانکاله» به سرپرستی و مدیریت خانم‌ها حدیث سلیمی‎عبدالملکی و آناهیتا یاسمی‌عبدالملکی اقدام کردند.

اوایل هفته گذشته بود که نشستی را با دهیاران و شوراهای اسلامی دهستان میانکاله و رئیس شبکه بهداشت و درمان بهشهر داشتند و در آن جلسه بود که کمپین یادشده، موجودیت خود را به‎طور رسمی اعلام و بیان کرد که با تمام توان در راستای حمایت از حیوانات منطقه میانکاله به‎ویژه سگ‎های بی‎سرپرست قدم برمی‎دارد، شبکه بهداشت و درمان بهشهر نیز از این روند حمایت و آمادگی خود برای همکاری با اعضای این کمپین را اعلام کرد.

هنوز یک‎هفته‎ای از سپری شدن این نشست نگذشته بود که در تعطیلات چند روز اخیر شاهد اقدام عملی آنها با هدف دست‌یابی به راهی برای ساماندهی و جلوگیری از اتلاف سگ‌های بی سرپرست در دهستان  میانکاله بودیم.

به گفته دیده‎بان میانکاله و سخنگوی کمپین حامیان حیوانات دهستان میانکاله، این پویش پس از جلسه 11 خردادماه 95 که در ساختمان شورای اسلامی و دهیاری روستای زاغمرز برگزار شد، کار خود را آغاز و در روزهای گذشته نیز در اقدام عملی نسبت به زنده‎گیری، تیمار، واکسینه و قلاده‌گذاری سگ‌های بی‌سرپرست منطقه میانکاله اقدام شد.

حرّ منصوری‌عبدالملکی به خبرنگار فارس گفت: این پویش هدفمند، برنامه انجام‎شده را بهترین راه عملی، علمی و فرهنگ برای حل کشتار حیوانات بی‌سرپرست دانست و اظهار امیدواری کرد که در روزهای آینده با همکاری خوب دستگاه‌های دولتی مربوطه، حضور و پیگیری اعضای پویش و مردم فهیم منطقه میانکاله، شاهد رشد بیش از پیش فعالیت‌های این گروه پیشرو باشیم.

وی افزود: کشتار سگ‎های بی‎سرپرست به درخواست شهروندان به‎دلیل ترس از گزش و انتقال بیماری در روستاها و شهرهای کشور، آسیب‌های روحی و رنجش خاطر دوست‌داران طبیعت و ناظران را فراهم کرده است، لذا کمپین حامیان حیوانات میانکاله با تدبیر و فعالیت گروهی توانست، گام عملی را برای جلوگیری از این اقدامات، بردارد.

منصوری‎عبدالملکی ادامه داد: یکی از اعضای کمپین به نام حیدر مهدوی، حیاط منزل خود که محوطه وسیعی داشت را به این کار اختصاص داد که این محوطه پس از بازسازی و آماده‎سازی در اختیار کمپین قرار گرفت.

به گزارش فارس، دهستان میانکاله از توابع بخش مرکزی شهرستان بهشهر با جمعیت 31 هزار و 748 نفر، متشکل از روستاهای حاشیه غربی یکی از مهم‌ترین تالاب‌های ایران ثبت‎شده در کنوانسیون رامسر به‌نام میانکاله است.


فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار