متأسفانه آمارهاي موجود گوياي این است که شرايط کشور در اين مطالعه مطلوب نیست.
کد خبر: ۲۴۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 06 June 2016
 معاون سياسي اجتماعي فرمانداري ملاير با اشاره به اینکه سرانه مطالعه يکي از شاخص‌هاي توسعه يافتگي کشورهاست، گفت: متأسفانه آمارهاي موجود گوياي این است که شرايط کشور در اين مطالعه مطلوب نیست.

به گزارش ایسنا،‌" سعید کتابی" یکشنبه، 16 خرداد ماه، ‌در جلسه انجمن کتابخانه‌هاي عمومي ملایر، اظهارکرد: هرکشوري که بخواهد مسير توسعه را مطمئن طي کند قطعاً نيازمند همگاني شدن مطالعه است.

وی با بيان اينکه ارتقای سرانه مطالعه در کشور از وظايف مهم  مسئواین و متولیان فرهنگی است، ادامه داد: باوجود تمامي پيشرفت‌هاي حادث شده در زمينه گسترش تکنولوژي و فضاي مجازي، کتاب و کتابخواني همچنان از جايگاه والاي خود برخوردار است.

کتابی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها و نهادهاي مختلفي مي‌توانند در اين راستا کمک رسان نهاد کتابخانه‌هاي عمومي باشند، نقش موثر خانواده‌ها و دستگاه‌هاي آموزشي را در اين زمينه برشمرد.

وی افزود: شايسته است با توجه به قدمت و سبقه فرهنگي شهرستان ساعات مطالعه شهروندان و ميزان انس افراد با کتاب وضعيت مطلوب‌تري پيدا کند.

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري ملاير با اشاره به لزوم توجه حفظ، ارتقا و گسترش کتابخانه‌هاي عمومي در روستاها، پيشنهاد کرد در اين راستا از کمک خيرين نيز استفاده گردد.

وجود بیش از 178 هزار نسخه کتاب در ملایر

رئیس کتابخانه‌‌های عمومی ملایر‌ نیز در این جلسه گفت: درحال حاضر 20 کتابخانه عمومی در سطح شهرستان فعال است كه از این تعداد 8 کتابخانه شهری و 12 کتابخانه روستايي هستند.

"مهدي آخشيك" افزود: درحال حاضر 178 هزار و 500 نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر موجود است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار