مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی با تاکید بر دستگیری افراد آلوده به مسائل اقتصادی که مهمترین تهدید یا مشکل امنیتی در جامعه هستند، نقش اداره کل اطلاعات در دستگیری‌های اخیر شورای شهر تبریز را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۴۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳ 06 June 2016

رضایی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌ها را یکی از بهترین فرصت‌های ارتباطی با مردم خواند و اظهار داشت: رسانه‌ها زبان و ادبیات مردم را بهتر و مطلوب‌تر از هر قشری می‌دانند و مطبوعات و رسانه‌ها نقش مهمی در ایجاد فرصت‌های ارتباطی با مردم دارند که وزارت اطلاعات هم تلاش می‌کند از این فرصت‌ها حداکثر بهره را ببرد.

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات یک نهاد مردمی است، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی یک حکومت مردمی بوده و مردم عامل امنیت پایدار محسوب می‌شوند و وزارت اطلاعات باید از اطلاعات 80 میلیون ایرانی استفاده کند.

رضایی با بیان اینکه علاقمند به ارتباط با مردم و رسانه‌ها هستیم، گفت: فرزندان ملت ایران و سربازان گمنام در وزارت اطلاعات با هوشیاری کامل و تلاش مضاعف برای تامین امنیت و آرامش پایدار در جمهوری اسلامی ایران گام برداشته و تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: سربازان گمنام امام زمان (عج) در تلاش هستند آرامش و زندگی راحت مردم را فراهم آورند.

مدیرکل اطلاعات استان آذربایجان‌شرقی رسالت اصلی این اداره کل را سالم‌سازی محیط برای فعالیت‌های مطلوب اعلام کرد و گفت: برخورد با مفاسد اقتصادی توسط دستگاه‌های متعدد نظارتی و قضایی انجام می‌شود و وزارت اطلاعات در این رابطه به صورت کلان برای مبارزه با مفاسد اقتصادی وارد می‌شود.

* 30 نفر دعوت، دستگیر، بازداشت یا با قرار وثیقه آزاد شده‌اند

رضایی با اشاره به ورود اداره اطلاعات به پرونده شورای شهر از آذر ماه 94 گفت: با حمایت و همکاری دستگاه‌ قضایی و مسئولان اجرایی به ویژه استاندار پرونده آغاز شد و به دلیل اهمیت آبروی افراد تا زمان دستگیری این امر رسانه‌ای نشده بود.

وی تخلفات مطرح شده در شورا و شهرداری را مثل دستگاه‌های دیگر عنوان کرد و افزود: در این رابطه 30 نفر دعوت، دستگیر، بازداشت یا با قرار وثیقه آزاد شده‌اند و برخی از این افراد از گذشته نیز آلودگی‌های داشتند.

وی با اشاره 15 هزار نفر کارکنان و کارمندان شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: نباید خدمات شهرداری و کارکنان آن را با خطا و اشتباه چند نفر زیرسئوال ببریم.

رضایی بر سالم‌سازی ادارات به خصوص حراست‌ها تاکید کرد و گفت: متاسفانه در برخی موارد در فرآیند بررسی پرونده شورا و شهرداری تبریز مشکل ایجاد شد که با هماهنگی قوه قضائیه برخورد شد.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی به جدیت و قاطعیت مسئولان استانی به ویژه رئیس کل دادگستری و دادستان تبریز و استاندار آذربایجان‌شرقی و شهردار تبریز اشاره کرد و گفت: شهردار تبریز در این پرونده تمام اطلاعات و اسناد و مستندات را به راحتی در اختیار اداره اطلاعات قرار داد.

وی ادامه داد: در صورت تکمیل بازپرسی و تحقیقات پرونده تکمیل می‌شود و با صدور کیفرخواست پرونده در اختیار دادگاه گذاشته می‌شود.

رضایی با تاکید بر اینکه نباید فرصت تخلف ایجاد شود، تصریح کرد: سیستم و ساختار اداری باید طوری باشد که اجازه تخلف داده نشود.

وی بر تسریع در ایجاد دولت الکترونیک و الکترونیکی کردن کارها در ادارات تاکید کرد و گفت: الکترونیکی شدن سیستم‌های اداری و عدم مراجعه مستقیم مردم به ادارات عامل مهمی در کاهش فساد است.

*ورود اداره اطلاعات به برخی‌ پرونده‌های مفاسد اقتصادی بعد از ماه مبارک رمضان

رضایی به فعالیت اداره کل اطلاعات استان آذربایجان‌شرقی در مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: در این رابطه یکسری اقدام‌ها انجام شده و یک‌سری دیگر در شرف اقدام بوده و برخی بعد از ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

واردات با وجود تولید داخلی، بی معنی است

وی بر پیشگیری و نظارت دستگاه‌های اجرای بر کاهش تخلف تاکید کرد و گفت: در رابطه با پیگیری کارشناسان این اداره با ورود به برخی پرونده‌ها جلوی میلیاردها تخلف گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های صنعتی و اقتصادی آذربایجا‌ن‌شرقی و تاکید بر لزوم استفاده همه جانبه از این قابلیت‌های ارزشمند تصریح کرد: واردات، با وجود تولید محصولات و کالاهای مورد نیاز در استان و در داخل کشور، معنی ندارد.

به گفته وی، ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی این استان قابلیت تبدیل به برترین برندهای داخلی را دارند و با وجود این محصولات و کالاها، انصاف نیست که نمونه های مشابه خارجی استفاده کرد.

رضایی با بیان اینکه هر دستگاه اجرایی و سازمانی که مانع حمایت از تولید داخلی شود شناسایی شده و به صورت قانونی با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی هدف از برخورد قانونی با مخالفان حمایت از تولید داخلی را تلاش در راستای توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی عنوان کرد و ادامه داد: برخورد با این افراد، زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور را بیش از پیشفراهم می‌‎سازد.

زنان، بیش تر از مردان در دام عرفان های نوظهور و کاذب گرفتار می‌شوند

وی با اشاره به امر مبارزه با قاچاق اظهار کرد: هر چند این موضوع از وظایف ذاتی ما محسوب نمی‌شود ولی با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهای مسئول به موفقیت‌های بسیار خوبی در این زمینه دست یافته‌ایم.

رضایی اظهار کرد: در سایه تلاش ادارات اطلاعات چند استان جنوبی، تهران و استان آذربایجان‌شرقی، یکی از باندهای قاچاق دارو در تهران شناسایی و منهدم شد.

وی با اشاره به توضیحاتی پیرامون آخرین وضعیت عرفان‌های کاذب و نوظهور در استان تصریح کرد: بر اساس آمار، زنان بیشتر از مردان در دام عرفان های کاذب و نوظهور گرفتار می‌شوند و باید فرهنگ سازی‌های لازم در این خصوص از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی افزایش یابد.

به گفته وی اداره کل اطلاعات استان این اجازه را نمی دهد که مردم فهیم استان به خاطر منافع مادی تعدای از افراد خاص در دام عرفان های نوظهور، کاذب و خرافه گرا گرفتار آید.

آذری زبانان، واگرا نیستند

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران، با تبیین تفاوت‌های تجزیه طلبی و پانتورکیسمی عنوان کرد: نباید چنین تلقی شود که آذری یعنی واگرا. مردم غیور و ولایتمدار خطه آذربایجان نقش بسیار مهمی در تمامی برهه های حساس ایران اسلامی داشته‌اند و آذری زبانان در عین حالی که به شاخصه‌های هویتی خود همچون زبان علاقه دارند، ایران را وطن خود دانسته و در راستای سربلندی و عزت آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه در اکثر موارد، تعدادی از هویت طلبان به صورت ناخواسته در دام تجزیه طلبان گرفتار می شوند، عنوان کرد: در جریان اخیر مربوط به برنامه فیتیله نیز، مردم آذری زبان نسبت به توهین به هویت خود معترض بوده و قصد نداشتند که خواه یا ناخواه، سیاست های براندازانه‌ی خارج از کشور را عملیاتی سازند.

رضایی با بیان اینکه با هویت طلبی در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مخالفتی نداریم، اظهار کرد: با هر کسی که زمینه ساز فعالیت تجزیه طلبان شود بدون اغماض برخورد می‌کنیم.

وی تجزیه طلبی را خیانت به کشور دانست و گفت: هر کسی که بخواهد در قالب فعالیت های تجزیه طلبانه چه در داخل کشور و چه در خارج کشور، مانعی بر سر راه پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشد با اقدام به موقع و قانونی سربازان گمنام امام زمان(عج) روبرو می شود.

ایران در خارج از کشور، کشوری ناامن و حامی تروریسم معرفی می شود

وی با اشاره به بحث برجام گفت: بعد از تصویب برجام، فضای جمهوری اسلامی ایران بازتر شده و کشورها به دنبال افزایش ارتباطات خود با جمهوری اسلامی ایران هستند. هیات‌های مختلف اقتصادی که به ایران و استان ما سفر می‌کنند، به صورت صد درصدی قصد سرمایه گذاری و یا فعالیت دیگر اقتصادی ندارند، بلکه در سفرهای ابتدایی خود وضعیت را ارزیابی کرده و در آینده نسبت به انجام یا عدم انجام فعالیت اقتصادی تصمیم می‌گیرند.

به گفته وی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به عنوان کشوری ناامن و حامی تروریسم معرفی می‌شود و افزایش ورود هیات‌های مختلف اقتصادی به کشور می‌تواند با افزایش فعالیت‌های رسانه‌ای داخلی و خارجی، این فضا را نسبت به کشور تلطیف نماید.

رضایی در پاسخ به تحلیل یکی از خبرنگاران مبنی بر بهره برداری اطلاعاتی هیات‌های اقتصادی در ضمن بازدیدهای خود از مراکز مهم و حساس همچون پالایشگاه، پتروشیمی و ... عنوان کرد: نمی توانیم منکر مسائل این چنینی باشیم ولی این موضوعات را تهدید تلقی نکرده و تمام هم و غم خود را به این امر معطوف می کنیم که اجازه سوء استفاده از اطلاعات مواضع حساس خود را به دیگران ندهیم.

کاهش تعداد واحدهای مشکل دار صنعتی و تولیدی استان به 8 مورد

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به یکی دیگر از سوالات خبرنگار ایسنا مبنی بر آخرین وضعیت واحدهای مشکل دار صنعتی و تولیدی استان تصریح کرد: در اوایل سال 92، تعداد واحدهای مشکل دار صنعتی و تولیدی در استان در حدود 25 مورد بود ولی در حال حاضر تعداد این واحدها به کمتر از هشت مورد تقلیل یافته است.

به گفته وی تعداد تشنجات و اعتراض‌های کارگری در سال 94 نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

رضایی با تاکید بر لزوم جلوگیری از سیاسی کردن اقتصاد، عنوان کرد: نباید اجازه دهیم که مسائل اقتصادی با مسایل سیاسی گره بخورند. اقتصاد، یک فرمول است و باید از آن تبعیت کرد.

وی پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه مهم ترین مشکل و تهدید امنیتی استان چیست، گفت: امنیت، شاخه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... دارد و در هر زمینه ای که اصول و چارچوب‌های مدنظر نظام، رعایت نشود، تبدیل به تهدید می‌شود.

وی در بخشی از سخنان خود با تشکر از همکاری همه جانبه اقشار مختلف مردم با اداره کل اطلاعات استان اظهار کرد: سامانه 113 اداره کل اطلاعات استان به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات و اخبار مردمی و افراد علاقه مند نیز می‌توانند به صورت حضوری به ستاد خبری اداره کل اطلاعات استان مراجعه نمایند.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود از فضای مجازی به عنوان تهدید و فرصت یاد کرد و گفت: مردم باید به اخبار و مطالب منعکس شده در فضای مجازی اعتماد نکرده و حتی مدیران نیز باید تحت تاثیر جنجال و شانتاژهای فضاهای مجازی قرار نگیرند.

به گفته وی، نظارت رسانه‌ها بر تمامی امور فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی استان بیش از پیش باعث پیشرفت و توسعه استان می شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :