استاندار فارس گفت: بخش دولتی و خصوصی هیچکدام نمی توانند نسبت به امر مبارزه با فساد بی تفاوت باشند.
کد خبر: ۲۴۱۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰ 06 June 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی استانداری فارس: محمد علی افشانی، در دیدار با مشاور وزیر و مدیر کل امور استان های وزارت اقتصاد و دارایی در شیراز افزود: نقش فساد برای ساختار دولتی و خصوصی و تمام سازمان ها مانند موریانه است و تاثیر تخریب آن غیر قابل جبران است.

وی افزود: پیش گیری از گسترش فساد و کاهش آن در جامعه با شعار محقق نمی شود و باید به شکل جدی و همه جانبه با آن مقابله شود.

استاندار فارس تصریح کرد: بخش دولتی و خصوصی هیچکدام نمی توانند نسبت به امر مبارزه با فساد بی تفاوت باشند چرا که موفقیت هر یک در گرو موفقیت دیگری است و هر کدام از آنها که دچار فساد شود مانعی سد راه موفقیت مجموعه دیگر خواهد بود.

استاندار فارس ضمن تاکید بر لزوم جلوگیری از خروج سرمایه های داخلی، گفت: سرمایه های موجود را باید به فعالیت های مولد که امکان تولید در آنها هست وارد کنیم.

افشانی کمبود اعتبار و منابع خصوصا در حوزه های عمرانی را از مشکلات اصلی دولت دانست و بیان کرد: امروز میزان اعتبارات عمرانی بسیار ناچیز است و بخش قابل ملاحظه ای از بودجه صرف امور جاری می شود اما دولت با تکیه بر تدبیر خود و تجربه مدیران ارشد اقدام به اجرای پروژه های عمرانی مهم مانند بزرگراه ها، آزادراه ها و سدها از طریق اوراق مالی خصوصا اوراق خزانه اسلامی کرد و قطعا اگر این تدبیر نبود در حوزه های عمرانی با مشکلات بسیار زیادی مواجه می شدیم.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی، مدیران باید سعی کنند که مدیریت منابع جایگزین مدیریت هزینه شود که بخش قابل توجهی از این کار به خانواده اقتصاد و دارایی باز می گردد.

استاندار فارس با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، از سوی رهبر معظم انقلاب ادامه داد: در این زمینه سمینارها و نشست هایی برگزار شده اما آنچه مهم است اینکه باید دید اولویت با انجام کدام کار است و طبیعی است که همه معتقدند که سرمایه گذاری از همه مهمتر است، نگاه به سرمایه گذاری می تواند هم رویکرد داخلی و هم رویکرد خارجی داشته باشد.

افشانی بیان کرد: شرایط فعلی کشور و بندهای ۲۴ گانه ابلاغی اقتصاد مقاومتی بیانگر این است که اقتصاد باید درون زا و برون گرا باشد و این درون زایی و منابع و توانمندی های داخلی نیز همه حکایت از این دارد که باید اولویت را به سرمایه گذاری داخلی داد.

وی یادآور شد: البته اگر سرمایه گذاری خارجی هم باشد باید با تمام قدرت دنبال شود اما تا زمانی که همه مشکلات ما با دنیای بیرون حل و فصل نشود، سرمایه گذاری خارجی به نسبت داخلی کمتر انجام می شود.

استاندار فارس اقتصاد کشورها را متکی به صنعت و کشاروزی دانست و افزود: بعد از صنعت و کشاورزی به گردشگری و بخش های خدماتی پرداخته می شود، در مجموع باید به آنجا که سرمایه تولید می کند بیشتر توجه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار