رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، با اشاره به اینکه رسانه ها سهم قابل توجهی در ایجاد امید در جامعه دارند گفت: در سایه امید و شادی است که همبستگی مردمی و انسجام ملی شکل گرفته و حفظ می شود.
کد خبر: ۲۴۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳ 06 June 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:غلام مهدی حقدل، یکشنبه در دیدار اعضای این شورا با مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس، تولیدات با محتوا و پخش برنامه های متناسب با اوضاع و احوال روز جامعه را مهمترین انتظار شورا از رسانه ها دانست و گفت: صدا و سیما و سایر رسانه ها باید بکوشند که امید و شادی پایدار در جامعه ایجاد شود.
وی افزود: پرهیز از سیاه نمایی و معرفی شایسته ظرفیت های شهر شیراز و استان فارس، بیان عملکرد مثبت و خدمات مختلف اداره ها و سازمان ها به ویژه شورا و شهرداری به شهروندان و انعکاس به موقع مسائل شهری، از موفقیت های صدا و سیمای مرکز فارس و بیانگر پایبندی این سازمان در عمل به رسالت خویش است.
وی، شناخت معضلات اجتماعی و برنامه ریزی های مدبرانه با هدف انعکاس آنها و همچنین همصدایی با دستگاه ها برای رفع این مشکلات را از دیگر رسالت صدا و سیما برشمرد.
حقدل گفت: هم اینک مشکل اصلی شهر شیراز اشتغال است که به نظر می رسد این رسانه باید پیگیری موضوع و تمرکز بر آن را به عنوان فصل تازه ای در رسالت های خود مد نظر قرار دهد.
وی، رصد مشکلات و مسائل، نظارت بر عملکرد شهرداری و پیگیری امور مختلف شهری و رفع آنها را از جمله وظایف شورای شهر شیراز دانست و گفت: در سایه همدلی و همراهی تمام دستگاه هاست که توسعه و پیشرفت فارس و شیراز حاصل می شود.
او بیان کرد: تاکنون در سایه همدلی و یکصدایی شورا و شهرداری، اتفاقات خوبی را در زمینه های عمرانی، فرهنگی و خدماتی در کلانشهر شیراز شاهد بوده ایم که با همکاری صدا و سیمای مرکز فارس با رویکرد معرفی و تثبیت هویت شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) و پایتخت فرهنگی ایران اسلامی، بخشی از این اتفاقات در قالب برنامه شهر راز و گزارش های صحن شورا به مردم ارائه شده است.
وی اضافه کرد: انتظار می رود روند همدلی و همکاری هرچه بیشتر بین دیگر دستگاه ها از جمله شهرداری، صدا و سیما، دانشگاه و دیگر دستگاه های خدمات رسان شهری نیز برقرار شود.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس نیز در این دیدار، هم افزایی با دستگاه های مختلف، معرفی ظرفیت های استان و شهر شیراز در عرصه های ملی، دعوت از صاحب نظران، هنرمندان و اهالی اندیشه و قلم با هدف اعتلای جایگاه شهر شیراز از طریق این رسانه را از مهمترین اقدامات 15 ماه اخیر این مجموعه برشمرد.
محمد تقی سهرابی، در مورد تولید برنامه های جدید تلویزیونی در این شبکه هم گفت: به لطف ساخت برنامه های جدید با رویکرد معرفی شیراز و استان فارس به مردم، امروز مخاطبان کشوری صدا و سیما در بسیاری از شبکه ها، ظرفیت های این دیار را بیش از پیش شناخته و جایگاه آن را قبول دارند.
او ادامه داد: همچنین با ساخت برنامه های متفاوتی مانند 'شهر راز'، شهروندان شیرازی بیشتر و دقیق تر در جریان مسائل مدیریت شهری قرار گرفته و با وظایف شورای شهر و عملکرد شهرداری بیشتر آشنا شده اند که این همان کارکرد صحیح و مثبت رسانه است.
وی، روند توسعه و پیشرفت شهر شیراز را خوب ارزیابی کرد و گفت: آنچه از وضع ظاهری شهر برداشت می شود این است که مجموعه شورا و شهرداری با نظم، انسجام درونی و همدلی و همراهی، در مدیریت کلانشهر شیراز موفق عمل کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار