معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از رونمایی قران جدید حرم مطهر در ماه مبارک رمضان و اهدای قرآن مجید به خانواده‌های زائران خبر داد.
کد خبر: ۲۴۱۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ 07 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی در تشریح برنامه‌های حرم مطهر در ماه رمضان گفت: اهتمام ویژه به سبک زندگی قرآنی در برنامه‌های ماه رمضان به پیشنهاد و درخواست تولیت جدید استان قدس صورت گرفته است.

وی از بازگشایی مسجد گوهرشاد خبر داد و گفت: از برنامه‌هایی که در مسجد گوهرشاد در ماه رمضان خواهیم داشت ترتیل جزء‌خوانی قرآن کریم برای عموم زائران است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از رونمایی قرآن کریم چاپ ویژه استان قدس در ماه مبارک رمضان خبر داد و اعلام کرد: چاپ ویژه قرآن کریم توسط استان قدس در ماه رمضان رونمایی می‌شود، این قرآن با خط استاد یعقوبی و ترجمه دکتر حداد عادل و آیت‌الله مکارم شیرازی است که ضمن رونمایی از این قرآن با همکاری تولیت آستان قدس از این قرآن در حرم رضوی استفاده خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: آستان قدس رضوی به هر خانواده زائر یک قرآن متبرک و مزین به نام استان قدس و همچنین به خانواده‌های غیر ایرانی قرآنی به زبان انگلیسی هدیه خواهند کرد.

وی مرکز چاپ و نشر استان قدس رضوی را با ظرفیت 5 میلیون نشر قرآن در سال یکی از بزرگ‌ترین ناشران قرآن کریم اعلام کرد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در خصوص برنامه‌های ترتیل قرآن کریم در گروه‌های مختلف در حرم رضوی اظهار کرد: در این ایام برگزاری روزانه هشت برنامه ترتیل خوانی قرآن را خواهیم داشت که ازجمله آن‌ها ترتیل خوانی ویژه کودکان و نوجوانان را که جزء خوانی توسط خود کودکان قرائت می‌شود، همچنین ترتیل خوانی ویژه بانوان و ترتیل خوانی ویژه زائران غیرفارسی‌زبان در حرم رضوی برگزار خواهد شد.

حسینی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی افزود: مسابقه سراسری قرآنی که هرروز با طرح یک سؤال از ترتیل جزء همان روز است که جوایز نفیسی را برای آن در نظر گرفته‌ایم، برای مشهدی‌ها هدیه سفر به عتبات و برای غیر مشهدی‌ها که از طریق پیامک در مسابقه شرکت می‌کنند هدیه سفر به مشهد را خواهیم داشت.

وی به دیگر برنامه‌های فرهنگی حرم در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: برنامه جنگ قرآنی ویژه کودکان، اجرای هزاران ختم کل قرآن کریم به همراه 5 هزار ختم سوره توحید و قدر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و هنری مختلف ویژه کودکان، برگزاری 30 نشست قرآنی با موضوعات تدبر در قرآن، برگزاری 30 حلقه معرفت و تدبر در قرآن از دیگر برنامه‌ها است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس در خصوص ویژه‌برنامه‌های تفسیر موضوعی قرآن کریم بیان کرد: تفسیر موضوعی قرآن کریم توسط تولیت آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی همه‌روزه بعد از نماز ظهر و عصر در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار خواهد شد.

حسینی در رابطه با برگزاری ویژه‌برنامه درس‌هایی از قرآن افزود: امسال هم چون گذشته برگزاری 30 جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم به همراه پرسش و پاسخ هر شب ساعت 21 الی 23 در صحن جامع رضوی توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در شب نوزدهم حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، در شب بیست و یکم حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی و در شب بیست و سوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی میرباقری سخنرانی خواهند کرد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در خصوص مناجات خوانی در شب‌های ماه رمضان گفت: مناجات خوانی در حرم رضوی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به همین جهت در ماه رمضان همه‌شب در رواق امام خمینی(ره) ساعت یک بامداد مناجات خوانی با حضور ذاکرین اهل‌بیت علیهم‌السلام، آقایان حدادیان، واعظی، کریمی، عارف و دیگر ذاکران برگزار خواهد شد.

حسینی از حضور 100 کاروان تبلیغی، جهادی به حاشیه شهر مشهد و روستاها خبر داد و گفت: حضور 100 کاروان تبلیغی جهادی با محوریت خادمین امام رضا (ع) شامل کارشناسان دینی مذهبی، مربیان کودک، ذاکرین و قاریان برجسته به همراه محصولات فرهنگی به روستاها و حاشیه شهر برای اولین بار صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به مراکز پاسخ‌گویی به سؤالات دینی گفت: مرکز پاسخگویی تلفنی 32020 و سامانه ارتباطی 30002020 به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و خدمت‌رسانی به عموم است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از مفروش شدن بعضی از خیابان‌های منتهی به حرم در شب‌های قدر خبر داد و گفت: خیابان‌های شیرازی و نواب صفوی که به حرم منتهی می‌شود به دلیل تکمیل ظرفیت جمعیتی حرم در شب‌های قدر برای استفاده حداکثر زائران از مراسم مفروش می‌شود.

حسینی در رابطه با دیگر برنامه‌های فرهنگی تبلیغی برای غیرفارسی‌زبان غیر ایرانی به‌ویژه اردو زبانان افزود: برگزاری مراسم شب‌های قدر در رواق دالرحمه، برگزاری حلقه‌های معرفت، قرائت قرآن در صحن کوثر از برنامه‌های ویژه این افراد است.

وی در پایان از ایجاد رواق‌هایی با محوریت و موضوعات تخصصی با همکاری تولیت آستان قدس رضوی خبر داد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار