رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از ثبت نام برخط ( آنلاین) محدوده های اکتشافی در استان خبر داد.
کد خبر: ۲۴۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 07 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، خلیل قاسمی سه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: استان هرمزگان ششمین استان کشور بوده که عملیات ثبت محدوده در آن به صورت آنلاین انجام می گیرد.

وی افزود: با توجه به اتمام طرح مستندسازی و ساماندهی محدوده های معدنی استان و پس از عملیاتی شدن سامانه اینترنتی کاداستر معادن، به جای بررسی درخواست ها توسط سازمان، بررسی محدوده های متقدم ثبت شده و اعمال حریم محدوده و بررسی محدوده تقاضا شده به صورت اتوماسیون در بستر سامانه کاداستر معادن به صورت آنلاین صورت می گیرد.
 
قاسمی بیان داشت: با انجام این کار، متقاضی بلافاصله نتیجه ثبت شده را مشاهده و در صورت تمایل ثبت محدوده را نهایی می نماید و سایر مراحل طبق آئین نامه اجرایی قانون معادن انجام و متقاضی می تواند از طریق کارتابل الکترونیک خود مراحل مذکور را پیگیری نماید که اولین مرحله آن استعلام موضوع تبصره 2 ماده 5 آئین نامه اجرایی قانون معادن در بستر سامانه بهین یاب می باشد.

وی تصریح کرد: علاوه بر نقشه های محدوده های اکتشافی و معدنی ثبت شده که به صورت آنلاین در سامانه کاداستر معادن قابل استفاده متقاضیان می باشد، نقشه محدوده های چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، نقشه های پایه و تصاویر هوایی نیز در این سامانه قابل استفاده می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: متقاضیان سرمایه گذاری در فعالیت های اکتشافی و معدنی می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی کاداستر معادن و تهیه مدارک لازم از جمله گواهینامه صلاحیت فنی و مالی که توسط سازمان نظام مهندسی معدن صادر می گردد نسبت به ارائه درخواست و ثبت محدوده اقدام کنند و مراحل بعدی را به صورت اینترنتی با رعایت قانون معادن و آئین نامه اجرایی آن از طریق کارتابل خود پیگیری نمایند.

حدود 400 معدن فعال در استان هرمزگان وجود دارد که معادن پایه شامل سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت و خاک سرخ است.

اشتغال این معادن حدود سه هزار نفر با سرمایه گذاری یک هزارو 268 میلیارد ریال می باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار