خرید دام بدون هماهنگی با اداره دامپزشکی از دیگر علل شویع تب برفکی است که متأسفانه اداره دامپزشکی در این موضوع همکاری لازم را نداشته و تب برفکی در بین حیوانات رو به گسترش است.
کد خبر: ۲۴۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 07 June 2016
بخشدار بخش شراء با اشاره به شیوع تب برفکی در بین احشام منطقه گفت: متأسفانه بیماری تب برفکی هنوز مهار نشده و روز به روز هم رو به گسترش است.

به گزارش ایسنا، ابراهیم مولایی‌نیا سه‌‌شنبه 18 خرداد در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان، افزود: باید سرفصل جداگانه‌ای در کارگروه سلامت و امنیت غذایی برای پیگیری این موضوع باز شود.

وی دفن لاشه احشام و تأدیه خسارت دامداران را از جمله دغدغه‌های روستائیان منطقه در ارتباط با تب برفکی برشمرد و تصریح کرد: عدم کنترل تردد دام‌ها و ورود به شهر از جمله عوامل شیوع تب برفکی در شهرهاست.

وی ادامه داد: خرید دام بدون هماهنگی با اداره دامپزشکی از دیگر علل شویع تب برفکی است که متأسفانه اداره دامپزشکی در این موضوع همکاری لازم را نداشته و تب برفکی در بین حیوانات رو به گسترش است.

مولایی‌نیا تصریح کرد: طی 48 ساعت گذشته در 2 روستای مهاجرآباد و فیروزآباد افزون بر 50 رأس تلفات دامی داشته‌ایم و با توجه به اینکه مواردی از تب برفکی در همدان هم گزارش شده است، باید این موضوع با حساسیت بیشتری در کارگروه مورد بررسی قرار گیرد.

براین اساس در کارگروه سلامت و امنیت غذایی در ادامه ایجاد مصوبات، سرفصل تب برفکی به صورت مستقل در کارگروه مصوب شد.
برچسب ها: گسترش تب برفکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار