یک کارشناس طب سنتی ترکیب مفید برای جلوگیری از تشنگی در هنگام روزه‌داری را معرفی کرد.
کد خبر: ۲۴۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰ 07 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، سید جواد علوی درباره یک ترکیب مفید برای جلوگیری از تشنگی در هنگام روزه‌داری، اظهار كرد: خرفه می‌تواند به تصفیه کنندگی خون، رفع التهابات گوارشی و رفع سرفه کمک کند. تسکین دهنده تشنگی و تقویت کننده قوای عمومی بدن است.

به‌گفته وی برگ و ساقه خرفه مسکن صفراست و حرارت خون، کبد و معده را تسکین می‌دهد و برای کاهش حدت تب‌های صفراوی، گرم و تسکین عطش و کنترل ادرار در مورد بیماری دیابت ناشی از گرمی مفید است.

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: این گیاه به‌دلیل طبیعت سرد برای تسکین عطش بسیار مفید است، به‌ویژه با ورود به ماه مبارک رمضان افراد را به خوردن این سبزی مفید در افطار و سحر توصیه می‌کنم.

وی افزود: بوعلی سینا در کتاب قانون از معجونی به‌نام "سر العرفا" یاد می‌کند که برای رفع عطش در ماه مبارک رمضان بسیار مؤثر است؛ این معجون از تخم خرفه و دوغ ترش خانگی تهیه می‌شود به این صورت که تخم خرفه را کوبیده و در دوغ خیس می‌کنند تا خشک شود و این عمل را 3 تا 7 بار تکرار می‌کنیم و پودر به دست آمده را در وعده سحر و بعد از افطار مصرف می‌کنند. این ترکیب بسیار از تشنگی پیشگیری می‌کند.

علوی خاطرنشان کرد: حتماً باید بذر خرفه نیم‌کوب و در یک ظرف مسطح مانند سینی ریخته شود. روی آن مقداری دوغ بریزند در حدی که روی بذر خرفه‌ها را بگیرد و بگذارند تا خشک شود.

این کارشناس طب سنتی بیان داشت: بعد از خشک شدن دوغ، دوباره روی خرفه‌ها دوغ بریزید و بگذارند خشک شود. و این عمل را 3 تا 7 بار تکرار می‌کنیم و پودر به دست آمده را در وعده سحر مصرف می‌کنند.

منبع: تسنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار