با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، حتما خرما را در وعده‌های سحر و افطار خود جای دهید.
کد خبر: ۲۴۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷ 08 June 2016
یک کارشناس تغذیه در ملایر گفت: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، حتما خرما را در وعده‌های سحر و افطار خود جای دهید.

به گزارش ایسنا، مریم میرسنجری،‌ افزود: جدا از بسیاری از مزایای دیگر خرما، این میوه مانع از بروز سرطان معده شده و باز کردن روزه با خرما مانع خوردن بیش از حد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خرما حاوی منیزیم، مس، منگنز، پتاسیم، فسفر، آهن، سولفور، کلسیم و روغن طبیعی است، اظهار کرد: مصرف شیره خرما برای تسریع دوره نقاهت به بیمار توصیه می‌شود اما همانند سایر موادغذایی باید تعادل مصرف را حفظ کرد تا ضرری به بدن نرسد.

میرسنجری ادامه داد: هر زمانی‌که هوس شیرینی کردید یا اگر عادت به مصرف تنقلات دارید، خرما را انتخاب کنید چرا که این خوراکی از شیرینی‌های دیگر سالم‌تر و مغذی‌تر است.

وی تصریح کرد: خرما از سلامت قلب محافظت می‌کند و برای به دست آوردن انرژی، خرما، شیر و عسل را با هم مخلوط و مصرف کنید.

این کارشناس تغذیه افزود: این میوه می‌تواند کلسترول مضر را به حداقل برساند و رگ‌ها را سالم نگه‌دارد و از آنجایی‌که خرما احساس سیری ایجاد می‌کند، کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند می‌توانند آن را به عنوان اسنک مصرف کنند.

میرسنجری عنوان کرد: با توجه به اینکه خرما کالری زیادی دارد بنابراین باید در مصرف آن احتیاط کرد مگر اینکه قصد اضافه وزن داشته باشید.

به گفته این کارشناس تغذیه، پتاسیم موجود در خرما از اسهال جلوگیری می‌کند و با معده سازگاری دارد.

وی با اشاره به اینکه بیماری فشار خون را می‌توان با مصرف خرما تحت کنترل قرار داد، گفت: کافی است در هر یک از وعده‌های سحر و افطار 3- 4 عدد خرما مصرف کنید.

میرسنجری یادآور شد: خرما منبع عالی آهن بوده که برای گلبول‌های قرمز مفید است بنابراین زنانی که کم خونی دارند حتما خرما بخورند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار