کد خبر: ۲۴۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 08 June 2016


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه اداره‌کل تبلیغات اسلامی به روستاها و مراکزی که درخواست روحانی در ماه مبارک را دارند، مبلغ اعزام می‌کند، گفت: در مجموع نزدیک به ۹۰۰ مبلغ در سطح استان البرز در مراکز تبلیغی فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیدعباس مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به نخستین برنامه اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان البرز در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی به روستاها و مراکزی که درخواست روحانی در ماه مبارک را دارند، مبلغ اعزام می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه در این زمینه بیش از 300 مبلغ اعزام می‌شوند، افزود: مابقی ائمه جماعات دریافت حکم را از طریق سامانه دارند که در مجموع نزدیک به 900 مبلغ در سطح استان البرز در مراکز تبلیغی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی 5 برنامه با عنوان «با قرآن در رمضان» گفت: یکی از این برنامه‌ها در مصلی نماز جمعه شهر کرج و مابقی در شهرستان‌های متفاوت برگزار که در این برنامه‌ها از قاریان ممتاز کشوری دعوت به عمل آمده است.

مسعودی با بیان اینکه در راستای این برنامه در مصلی شهر کرج، هر روز بحث جزء‌خوانی قرآن از ساعت 19 الی 20 برگزار می‌شود، افزود: در مسجد حضرت ولی عصر(عج) در میدان شهدای شهر کرج، حسینیه انصار کرج، مصلای نماز جمعه ساوجبلاغ و مصلای نماز جمعه نظرآباد نیز این برنامه اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان، ماه قرآن است، گفت: برنامه تفسیر قرآن با حضور 2 استاد تفسیر اعزامی از قم به صورت پی در پی در مساجد مختلف شهرستان کرج و ساوجبلاغ اجرایی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه برنامه کلاس‌های قرآن توسط روحانیون مستقر اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان البرز اجرایی می‌شود، افزود: نزدیک به 81 نفر از روحانیون برنامه کلاس‌های قرآن، احکام و سخنرانی را در مساجد برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سفره‌های افطاری ساده توسط خود مردم به صورت خود جوش در مساجد پهن می‌شود، گفت: برنامه‌های مساجد استان در ماه مبارک رمضان قبل از اذان مغرب شروع که به اذان، اقامه نماز و افطاری به استثنای سه شب قدر ختم می‌شود.

مسعودی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های «با قرآن در رمضان» توسط سیمای البرز تصویربرداری می‌شود، افزود: به احتمال قوی این برنامه با یک روز فاصله از تصویربرداری از سیمای البرز پخش می‌شود.

وی با اشاره به تولید برنامه‌ای با همکاری سیمای البرز و اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز در طول ماه مبارک رمضان، گفت: در این برنامه که هر شب ماه مبارک پخش می‌شود، از مسلمانان مقیم استان البرز یا استان‌های همجوار که اصالتا از کشور دیگری هستند، دعوت به‌عمل می‌آید تا در ارتباط با سنن ماه مبارک رمضان در کشور خود صحبت کنند.

مسعودی با بیان اینکه برنامه‌هایی چون غبارروبی مساجد و گردهمایی مبلغین و مبلغات با حضور حجت‌الاسلام قرائتی در استان البرز برگزار شد، افزود: در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) جشن ولادت حضرت در مساجد برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار