مجموع این ویژگی های منحصر به فرد در این دریاچه، گاهی موجب غفلت گردشگران و بی احتیاطی در هنگام شنا شده است که حوادثی را نیز موجب شده است.
کد خبر: ۲۴۲۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴ 08 June 2016

به گزارش تابناک مازندران، دریاچه زیبا و وحشی چورت روز گذشته یک جوان 16 ساله بومی منطقه به نام حسین بابایی را در خود غرق کرد و جسد وی با تلاش نیروهای امدادی از دریاچه خارج شد.

این در حالیست که سال گذسته نیز یک جوان 23 ساله در حال شنا کردن به دلیل باتلاقی بودن کف دریاچه و وجود تنه و شاخه درختان در آب آن جان سپرده بود.

دریاچه چورت یکی از مراکز مهم گردشگری بخش چهاردانگه است که هر ساله تعداد زیادی گردشگران و طبیعت گردان از سراسر ایران و حتی خارج از کشور از آن بازدید می کنند.

دریاچهٔ میانشه یا دریاچهٔ چورت (خواهرخواندهٔ دریای خزر) در فاصلهٔ ۱۰ کیلومتری روستای چورت حد فاصل ساری تا کیاسر در استان مازندران ایران قرار دارد.

این دریاچه به وسعت ۲٫۵ هکتار، در۳۵۰ کیلومتری تهران در جنگل‌های بکر روستای چورت در بخش چهاردانگه شهرستان ساری واقع در ۵۰ کیلومتری جنوب این شهر است. است.

این دریاچه در سال ۱۳۱۸ خورشیدی بر اثر زمین‌لرزه و رانش زمین و در پی آن بسته شدن مسیر آب چشمه‌ای که در کنار دریاچه قرار دارد، بوجود آمده‌است. هنگام کاهش آب، پدیدار شدن باقیمانده درخت‌هایی که در محل پیدایش دریاچه بوده‌اند منظرهٔ ویژه‌ای را ایجاد می‌کند. این دریاچه در شکاف دره‌ای با شیب زیاد قرار گرفته و دور تا دور دریاچه را پوشش‌های جنگلی بکر و درختان قدیمی در در گرفته‌است.

شکل هندسی دریاچه به شکل بیضی کشیده بوده و ژرفای آن با توجه به میزان بارش‌های فصلی متغیر است. ماهی‌های موجود در دریاچه توسط افراد محلی به دریاچه انداخته شده‌است.

مجموع این ویژگی های منحصر به فرد در این دریاچه، گاهی موجب غفلت گردشگران و بی احتیاطی در هنگام شنا شده است که حوادثی را نیز موجب شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار