با بررسی های به عمل آمده و کارشناسی شده، 3.5 هکتار از مراتع روستای عباس آباد بخش خزل نهاوند براثر آتش سوزی از بین رفته است.
کد خبر: ۲۴۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷ 10 June 2016
مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند از وقوع آتش سوزی در بخشی از مراتع روستای عباس آباد از توابع بخش خزل نهاوند خبر داد.

به گزارش ایسنا، ده پهلوان، اظهار کرد: یک مورد آتش سوزی در بخش خزل نهاوند  گزارش شد که با همکاری اهالی روستا، دهیارها، فرماندار و مسئولان شهرستان و همچنین کمک اهالی روستاهای همجوار همچون فارسبان و کمالوند و نگهبانان جنگل و مرتع و با حضور به موقع در محل پس از 2.5 ساعت تلاش بی وقفه آتش را مهار کردند.

وی اضافه کرد: با بررسی های به عمل آمده و کارشناسی شده، 3.5 هکتار از مراتع روستای عباس آباد بخش خزل نهاوند براثر آتش سوزی از بین رفته است.

ده پهلوان با بیان اینکه در 95 درصد آتش سوزی ها عامل انسانی نقش دارد، گفت: گردشگران و مسافران سعی کنند بیشتر از غذاهای آماده استفاده کنند و یا غذایی از منزل با خود به همراه داشته باشند و در مناطق و منابع و مراتع طبیعی آتش روشن نکنند.

وی در ادامه بیان کرد: آتش روشن کردن در این مناطق برای مراتع مانند سم است و با کوچکترین وزش و نسیم باد کمترین شعله آتش، فاجعه ای بزرگ به بار می آورد.

وی همچنین گفت: گردشگران و چوپانانی که برای گردشگری و چرای دام خود به مراتع می روند، سعی کنند حتی المقدور آتش روشن نکنند و یا اگر هم آتش روشن می کنند اطراف آن را پاکسازی کرده و یا با آب آتش را خاموش کنند.

وی تاکید کرد: بارندگی اخیر امسال موجب افزایش پوشش گیاهی در مراتع شده است و یک کبریت بین این گونه های گیاهی همانند باروت عمل می کنند.

وی افزود: آتش سوزی در مراتع موجب از بین رفتن گونه های گیاهی، جانداران، موجودات زنده ذره بینی، پوشش گیاهی، افزایش سرعت فرسایش خاک، بیابانی شدن منطقه و در نهایت بروز پدیده گرد و غبار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار