پس از کشف 25 هزار قوطی مشروب الکلی فاش شد
طی سال 93 در مجموع 588 متهم به ورود کالای قاچاق به استان البرز شناسایی و توسط مراجع انتظامی و قضایی دستگیر شدند که نسبت به سال 92 در مجموع 8 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۲۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵ 18 April 2015
به گزارش تابناک – البرز: استان البرز به دلیل نزدیکی به پایتخت و همچنین دسترسی به راه‌های ارتباطی اصلی از موقعیت خاص و ویژه‌ای برخوردار است.
راه‌های ارتباطی از یک سو برای البرز منافع بسیاری داشته و از سوی دیگر افراد آسیب‌هایی نیز دارد، از جمله اینکه برخی افراد سودجو و قانون‌شکن از این مسیرها به جابه‌جایی کالاهای قاچاق استفاده می‌کنند.
در این رابطه دبیر کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری البرز می‌گوید: بیشترین حجم قاچاق در البرز از طریق آزادراه قزوین ـ کرج ـ تهران و همچنین جاده اشتهارد ـ کرج کشف شده است.
سعید شفیعیان افزود: به همین دلیل تمهیدات ویژه برای کنترل بیشتر این محورها در دستور کار قرار گرفته است.
وی درباره اینکه بیشترین کالاهای قاچاق به استان البرز چه محصولاتی است، گفته است: ما 2 نوع کالای قاچاق داریم، نخستین کالاهای ممنوعه مانند مشروبات الکلی، وسائل قمار، تجهیزات گیرنده ماهواره، وسائل لهو و لعب و ... است.
دبیر کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری البرز ادامه داد: نوع دوم کالاهایی است که مصرف آنها بر اساس قوانین جاری کشور ممنوع نیست، اما به دلیل عدم ورود به شیوه‌های قانونی مانند عدم پرداخت گمرکی، کالای قاچاق محسوب می‌شوند.
شفیعیان بیان داشت: در استان البرز بیشترین حجم کشفیات کالاهای قاچاق در نوع دوم عبارت است از لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی مانند تلویزیون، سیگار، لامپ کم مصرف و بالاخره پوشاک.
وی اعلام کرد: طی سال 93 در مجموع 450 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان البرز کشف و ضبط شد که نسبت به سال قبل 86 درصد رشد داشته است.
این مسئول اظهار کرد: در این سال 24 پرونده که متهمان بیش از یکصد میلیون تومان کالای قاچاق وارد استان کرده بودند، تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شد که نسبت به سال قبل 60 درصد افزایش دارد.
شفعیان تصریح کرد: همچنین طی سال 93 در مجموع 588 متهم به ورود کالای قاچاق به استان البرز شناسایی و توسط مراجع انتظامی و قضایی دستگیر شدند که نسبت به سال 92 در مجموع 8 درصد کاهش داشته است.
وی درباره میزان کشف مشروبات الکلی در استان البرز نیز گفت: در این سال در مجموع 25 هزار قوطی مشروبات الکلی کشف و ضبط شد.
امروز نیز مدیر کل امنیتی و انتظامی البرز از کشف 23 میلیون قلم داروی بی کیفیت و تقلبی در این استان خبر داده است.
مسلم عادلی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم امسال در استان اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی در واحدهای صنفی البرز است.
وی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح فوق نظارت بر اصناف و جلوگیری از توزیع کالاهای قاچاق است، افزود: برای اجرای برنامه فوق چند تیم بازرسی متشکل از نیروی انتظامی، اداره اماکن، بازرسی استانداری، دانشگاه علوم پزشکی البرز و نماینده کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا تشکیل شده است.
عادلی گفت: در زمان انجام بازرسی‌ها اخبار و گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت گروهی در حوزه واردات و توزیع داروهای قاچاق‌ بی کیفیت و حتی تقلبی دریافت کردیم و با یک سلسله عملیات ویژه و اطلاعاتی، به صحت گزارش‌ها پی بردیم.
وی بیان داشت: در زمان انجام تحقیقات از وجود دو کارگاه بزرگ که به عنوان محل نگهداری این داروهای تقلبی و قاچاق استفاده می‌شد، مطلع شدیم.
مدیر کل اطلاعاتی و امنیتی استانداری البرز افزود: بخشی از این کارگاه‌ها برای تولید داروهای تقلبی – ترکیبی از جمله شربت تریاک استفاده می‌شد.
عادلی ادامه داد: پس از پایان تحقیقات و با اخذ مجوز از نهادهای انتظامی و قضایی در بیست و ششم فروردین برای دستگیری متهمان اقدام شد.
وی اظهار کرد: متهمان با راه‌اندازی شرکت‌های غیر قانونی و غیر مجاز اقدام به جمع‌آور داروهای تقلبی و تاریخ مصرف گذشته کرده و سپس داروهای بی کیفیت ترکیبی با عنوان‌های ترک اعتیاد و لاغری و معجون‌های تقویتی می‌کردند.
این مسئول تصریح کرد: در بازرسی از دو کارگاه شناسایی شده، بالغ بر 23 میلیون قلم داروی بی کیفیت و تقلبی با عنوان داروهای زنان، کودکان، پوست، مو، ترک اعتیاد، چاقی و لاغری و تقویت قوای جسمانی کشف و ضبط شد.
عادلی گفت: برای انتقال این حجم از کالای تقلبی که با سلامت مردم ارتباط مستقیم داشت، سه  کامیون 10 تنی استفاده شد.
وی در پایان تاکید کرد: به دلیل اهمیت موضوع، چند دستگاه از جمله علوم پزشکی مشغول بررسی پرونده هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار