محمودرضا عراقی، درباره ساخت و ساز در باغات دولتی همدان اظهار داشت: هیچگونه مجوزی در کمیسیون ماده 5 استان همدان برای ساخت و ساز در باغات دولتی صادر نشده است.
کد خبر: ۲۴۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 13 June 2016
معاون استاندار همدان با اعلام اینکه هیچگونه مجوزی برای ساخت و ساز در باغات دولتی صادر نشده است، گفت: مجوزهای زاویه‌دار با قانون قبل از سال ۹۲ صادر شده است.

به گزارش تسنیم، محمودرضا عراقی، درباره ساخت و ساز در باغات دولتی همدان اظهار داشت: هیچگونه مجوزی در کمیسیون ماده 5 استان همدان برای ساخت و ساز در باغات دولتی صادر نشده است.

وی بیان کرد: در اجرای قوانین و مقررات موجود برای مردم و سازمانهای دولتی یکسان برخورد شده و قانون یکسان اجرا شده است، اطلاعاتی هم در اختیار ندارم که دستگاهی چنین تخلفی داشته است یا خیر، اما اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد شهرداری و سایر متولیان امر باید برخورد لازم را با این تخلفات داشته باشند.

عراقی درباره برخی ساخت و سازها که در باغات توسط دستگاه‌های دولتی انجام شده است، گفت: مجوزهایی بوده که مقداری با قوانین و مقررات زاویه داشته ولی قبل از سال 92 صادر شده که مراحل اداری آن از سال 92 به بعد پیگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه از زمانی که در استان همدان مسئولیت برعهده گرفته‌ام سعی شده چنین مجوزهایی صادر نشود، تصریح کرد: گاهی کمیسیون ماده 5 به دلایل و شرایط خاصی مجوزهایی را صادر می‌کند که منافع عموم جامعه را در پی دارد ولی تلاش شده بیشتر مُر قانون اجرایی شود.

معاون عمرانی استاندار همدان با اعلام اینکه طرح تفضیلی همدان به سبب در نظر نگرفتن سایتی برای دستگاه‌های اداری ایراد داشته است، عنوان کرد: باید دستگاه‌های اداری ساختمان‌های خود را در محلی که مشکلی برای شهر ایجاد نشود، احداث کنند.

وی تاکید کرد: دولت نظر دارد که قانون‌مداری انجام شود، دولت همیشه براساس قانون‌مداری حرکت کرده ولی گاهی وفاق و همکاری لازم بین دستگاه‌ها برای به ثمر رسیدن آن نبوده است.

عراقی درباره تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در هفته‌های گذشته نیز گفت: در کارگروه حفظ بیت‌المال تمامی دستگاه‌ها از جمله دادگستری و سازمان‌های دولتی به شدت برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید دارند و تجمع برخی از متخلفان در مقابل استانداری نیز اهمیتی ندارد، متخلف چه حقی دارد که تجمع کند.

وی با اشاره به اینکه عنوان کرد: در گذشته برخی ساخت و ساز غیرمجاز داشتند اما به سبب تمکن مالی اقدام به پرداخت جریمه می‌کردند که مشکلاتی را ایجاد کرده است ولی امروز هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز باید تخریب شود و هیچ مماشاتی با ساخت و ساز غیرمجاز نباید صورت گیرد.

معاون عمرانی استاندار همدان حیدره، دره مرادبیگ، عباس آباد همدان و مناطقی در ملایر، نهاوند و تویسرکان را جز بحرانی‌ترین مناطق در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز دانست و گفت: در محور سد اکباتان و آبشینه ساخت و سازهایی شکل می‌گیرد که رویکرد، برخورد با این ساخت و سازهاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار