غلام محمد زارعی:
نماینده مردم بویر احمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، از عدم حمایت از تولیدات کشاورزی انتقاد کرد و گفت:برای توسعه اقتصادی راهی جز تکیه بر امور تولید داخلی در صنعت کشاورزی نداریم.
کد خبر: ۲۴۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 13 June 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد ،غلام محمد زارعی افزود: ما با افزایش تولید داخلی محصولات کشاورزی می توانیم واردات را محدود کنیم و از همین رو می توانیم بسیاری از کالای وارداتی را با برنامه ریزی موثر در داخل کشور تولید کنیم.
زارعی با بیان اینکه عدم حمایت، سیب صادراتی بویر احمد و دنا را با نرخ پایین نصیب واسطه گر می کند، تصریح کرد: صادرات سیب نیازمند سردخانه های مجهز است بنابراین با توجه به ظرفیت تولید سیب در این حوزه انتخابیه ما نیازمند افزایش سردخانه های کشاورزی هستیم تا محصول سیب در شرایط بهینه در سردخانه نگهداری کنیم و به بازار های بین المللی انتقال پیداکند.

وی ادامه داد: متاسفانه محصول سیب دارای بسته بندی شکیلی نیست بنابراین اگر دولت حمایت از صنایع بسته بندی بویژه درباره محصولات کشاورزی از جمله سیب را در دستور کار قرار دهد  می توانیم با صادرات این محصولات اقتصاد کشاورزی را تقویت کنیم.

زارعی در خصوص حمایت کاربردی دولت از صنایع بسته بندی از محصولات صادراتی گفت: در این راستا نه تنها برای بسیاری افراد فرصت های اشتغال ایجاد می شود بلکه محصول کشاورز نیز به ریل صادرات می رود.

غلام محمد زارعی در این گفتگو که با خانه ملت انجام گرفت،افزود: برای توسعه اقتصادی راهی جز تکیه برامور تولید داخلی در صنعت کشاورزی نداریم و این درحالی است که ما متاسفانه عادت به واردات داریم و در نهایت این عادت ارز از کشور خارج می شود بنابراین باید به سمتی حرکت کنیم که در راستای صادرات محصولات کشاورزی تلاش کنیم و واردات را محدود کنیم.
وی با اینکه واردات حبوبات کمر تولیدات داخلی را می شکند، یادآور شد: با یک برنامه ریزی کشاورزی می توانیم بسیاری از نیازهای کشور در زمینه حبوبات را رفع کنیم زیرا این حوزه انتخابیه ظرفیت بسیار بالایی در تولید حبوبات در کشور دارد بنابراین با حمایت از تولید داخلی در این مناطق می توانیم محصولاتی همچون حبوبات ، سیب ، عسل ، زیتون و مرکبات را با بسته بندی شکیل وارد بازار کشاورزی در عرصه داخلی و بین المللی کنیم .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار