کد خبر: ۲۴۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 14 June 2016


مدیرکل سیاسی و انتخابات استان البرز از تشکیل پرونده سه تشکل صنفی در استان خبر داد و گفت: پرونده این تشکل‌ها تکمیل و برای امضای نهایی به دفتر استاندار البرز ارسال شده است.

توکل لطفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، گفت: خانه احزاب یک تشکل صنفی است که در تهران تشکیل شده است و هماهنگی‌هایی را میان احزاب ایجاد می‌کند.

وی افزود: خانه احزاب نهادی است که بین خود احزاب شکل گرفته است و خواسته‌های احزاب را از سازمان‌های دولتی پیگیری می‌کند.

لطفی در پاسخ به اینکه تاسیس خانه احزاب در استان البرز به چه شرایطی نیازمند است گفت: برای تاسیس این نهاد صنفی خود احزاب باید پیشقدم شده و با خانه احزاب تهران ارتباط بگیرند؛ اداره کل سیاسی و انتخابات می‌تواند به عنوان یک واسطه این ارتباط را تسهیل کند تا روند پیشرفت امور سریعتر شود.

لطفی در رابطه با محل تاسیس خانه احزاب استان البرز به عنوان یکی از بزرگترین موانع راه اندازی این نهاد صنفی خاطرنشان کرد: اداره کل سیاسی و انتخابات در حال حاضر قادر به رفع این مشکل نیست و این موضوع باید از طریق شهرداری و شورای شهر پیگیری شود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استان البرز با بیان اینکه تاسیس خانه ملت توسط شهرداری کرج یک اقدام پسندیده و مناسب است گفت: از آنجایی که نمایندگان البرز به نوعی چکیده احزاب هستند؛ در نظر گرفتن یک مکان برای خانه احزاب نیز می‌تواند به فضای سیاسی استان کمک کند.

لطفی اضافه کرد: اما در هر حال اقدام اولیه برای کسب مجوز و تاسیس خانه احزاب در استان البرز باید از طرف خود احزاب و نمایندگان آنها در خانه احزاب مرکز پیگیری شود.

وی در ادامه و در پاسخ به ثبت تشکل‌های جدید در استان از تشکیل پرونده سه تشکل صنفی خبر داد و گفت: پرونده این تشکل‌ها تکمیل و برای امضای نهایی به دفتر استاندار البرز ارسال شده است.

این مسئول در پایان به نام این تشکل‌ها اشاره کرد و افزود: کانون صنفی بازنشستگان وزارت جهاد کشاورزی(جهاد سازندگی سابق)- دفتر فرعی کرج، کانون صنفی بازنشستگان سازمان حفاظت محیط زیست-دفتر فرعی کرج و جامعه صنفی اپتومتری-دفتر فرعی کرج عنوان دقیق این سه تشکل است که به زودی فعالیت استانی خود را شروع خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار