سال گذشته در کارگروه شناسایی و رفع نقاط پرحادثه‌، 106 نقطه پرحادثه استان شناسایی شدند که در مجموع 13 نقطه حادثه‌خیز در تصادفات جاده‌ای استان مصوب شد که برای اصلاح آنها نیازمند اعتبار هستیم.
کد خبر: ۲۴۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 15 June 2016
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه ایمن‌سازی و اصلاح راه‌های استان همدان نیازمند تخصیص ۲۲ میلیارد تومان اعتبار است، گفت: ۱۳ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شده است.

به گزارش تسنیم، محمد رودباری ظهر امروز در شورای هماهنگی ترافیک استان همدان اظهار داشت: 5 هزار و 111 کیلومتر راه در استان همدان وجود دارد که از این میزان 600 کیلومتر راه شریانی در بین استان‌های همجوار است.

وی افزود: برای ایمن‌سازی 4 هزار و 600 کیلومتر راه‌ غیر‌شریانی‌ها در حوزه استحفاظی استان همدان سال گذشته 18 میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که این اعتبارات تخصیص نیافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره کاهش 50 درصدی اعتبارات راه در سال گذشته بیان کرد: کاهش اعتبارات سبب افزایش بدهی به پیمانکاران و مجریان طرح‌ها توسط بخش خصوصی شده است.

وی گفت: سال گذشته در کارگروه شناسایی و رفع نقاط پرحادثه‌، 106 نقطه پرحادثه استان شناسایی شدند که در مجموع 13 نقطه حادثه‌خیز در تصادفات جاده‌ای استان مصوب شد که برای اصلاح آنها نیازمند اعتبار هستیم.

رودباری عنوان کرد: سال گذشته 85 کیلومتر آسفالت شانه راه‌ها، 87 کیلومتر آسفالت ماسه، 222 هزار کیلومتر لکه‌گیری راه‌ها، 52 مورد تراشه‌برداری و 10 کیلومتر خاک‌ریز بازدارنده سقوط خودرو انجام و 10 مورد شیب‌راهه در گردنه اسدآباد اجرا شد.

وی افزود: ایمن‌سازی پروژه‌های راه و شهرسازی در زمینه اصلاح خط‌کشی‌ها و نصب شیار لرزاننده و گاردریل 22 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان نیز اظهار داشت: نقاط حادثه‌خیر شناسایی شده در استان همدان باید براساس تخصیص اعتبارات عملیاتی شود.

محمودرضا عراقی فرهنگسازی را در کاهش متوفیان ناشی از سوانح رانندگی مؤثر دانست و افزود: با توجه به شروع فصل تابستان در پیش رو به تعطیلات عید فطر شاهد حجم بالایی از ورود مسافران به راه‌های استان همدان هستیم بنابراین باید تدابیر امنیتی در راه‌های استان اندیشیده شود.

وی بیان کرد: مناطق گردشگری و تفریحی بلوار ارم و گنجنامه از محورها و معابر حادثه‌خیر استان همدان به شمار می‌آید که با اصلاح مهندسی نسبت به ساماندهی این معابر اقدام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار