رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه گفت: دوره های آموزش مقدماتی در راستای احیای رشته های منسوخ شده صنایع دستی در 20 روستای کهگیلویه اجرا شده و یا در حال اجرا است.
کد خبر: ۲۴۶۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹ 15 June 2016
سیاوش زمان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه صنایع دستی شهرستان کهگیلویه رشد چشمگیری در حوزه های آموزش، توسعه و ترویج صنایع دستی داشته است ،افزود: این رشته ها شامل سیاه چادر بافی، نی چیت بافی و گلیم مشته است.
وی اظهارکرد: سال گذشته دوره های آموزش مقدماتی در رشته های مصنوعات چرمی، معرق، لباس محلی و انواع گلیم در روستاهای هدف صنایع دستی نیز برگزار شد.
زمان بیان کرد: سال گذشته 27 کارگاه صنایع دستی در سطح شهرستان فعال بودند که از این تعداد هشت کارگاه تولیدی با اشتغالزایی 28 نفر تسهیلات لازم با بهره کم از صندوق کارآفرینی و امید دریافت کردند.
وی عنوان کرد: با همکاری معاونت صنایع دستی استان در بازدید از کارگاه های تولیدی و آموزشی شهرستان تسهیلات مورد نیاز به 19 کارگاه تولیدی واجد شرایط نیز در سال جاری پرداخت می شود.
هم اکنون 37 هزار هنرمند و صنعتگر حوزه صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که از این تعداد حدود شش هزار نفر در قالب شرکت های تعاونی کارگاهی و مشاغل خانگی مشغول به فعالیت هستند.
سالانه 218 هزار متر مربع انواع صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.
شهرستان کهگیلویه با 132 هزار نفر جمعیت 365 روستای بزرگ و کوچک دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار