مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: در سال 95 رویکرد اداره کل امور مالیاتی منطبق بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و با عنوان برنامه‌هایی نیز در 2 بخش ابلاغ شده، ابتدا بخش اصناف است که در این بخش ما به سمت مؤدی محوری رفته و با 870 اتحادیه برای ثابت ماندن مالیات سال جدید به توافق رسیدیم.
کد خبر: ۲۴۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 18 June 2016

مراد احمدی با بیان این مطلب گفت: با توجه به این توافق به طور قطع آرامش بهتری در بازار اصفهان حاصل می‌شود و برای اخذ مالیات هزینه‌های اجتناب ناپذیری پرداخت می‌شود و اگر در یک برنامه‌ریزی با اتاق اصناف به توافق برسیم هزینه‌های اداری آن کاهش می‌یابد که در سال جاری با ادارات استان به توافق رسیده‌ایم.

مدیرکل امور مالیاتی اصفهان با بیان اینکه پرداخت‌ها به صورت الکترونیکی شده، خاطرنشان کرد: در مؤدیان مالیاتی و در بخش اشخاص حقوقی جلسه خوبی را با اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی داشته‌ایم و به تعامل خوبی نیز رسیده‌ایم، خوشبختانه مؤدیان شرکتی ما انضباط خوبی را در خود تعریف کرده‌اند که این نشانه فرهنگ بالای مردم و شرکت‌ها است.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین اظهارنامه‌ها خوشبختانه شرکت‌های ما به سمت فروش و درآمدهای واقعی رفته‌اند، در جلسه‌ای با اتاق بازرگانی نیز قرار بر این شد تا در بخش شرکت‌ها در سال 95 بدون هیچ نگرانی درآمد را بر اساس جمع‌بندی واقعی آن‌ها به حساب بیاوریم.

امیری با اشاره به نخستین سال اجرای قانون مالیات‌های مستقیم بیان کرد: ایجاد فرصت‌های مناسب برای اشتغال و حمایت از تولید داخلی از مواردی است که در این قانون آمده است، در بخش گردشگری نیز می‌توانیم به خوبی از قانون مالیات و بسترهای آن استفاده کنیم.

وی گفت: 2 محور از برنامه‌های دولت ابتدا پیاده سازی طرح جامع مالیاتی و دیگری مالیات بر ارزش افزوده است و در بهمن ماه 95 می‌توانیم گزارش انجام دادن این برنامه‌ها را ارائه ‌کنیم، در ارزش افزوده این قانون عام بوده و متأسفانه در سنوات گذشته آن‌طور که باید این قانون اجرا نمی‌شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با ارائه توضیحاتی درباره قانون ارزش افزوده اظهار داشت: اگر مالیات بر ارزش افزوده به خوبی اجرا نشود به عنوان یک نقص برنامه بازار به درستی اجرا نمی‌شود، باید دانست در سال 95 این قانون به صورت منظم اجرا می‌شود و در این راستا 3 درصد از مالیات‌ها به حساب 107 شهرداری استان واریز می‌شود، البته بر اساس قانون یک درصد نیز تحت عنوان مالیات سلامت به حساب درآمدهای عمومی واریز می‌شود و 4 درصد به مردم باز می‌گردد که آثار آن را به مراتب مشاهده می‌کنند.

وی با اشاره به طرح جامع مالیاتی افزود: دولت الکترونیک بخشی از طرح جامع مالیاتی است و اگر شفافیت و انضباط مالی در ادارات و شرکت‌ها به وجود آمد و همه موارد این قانون بر اساس اسناد در اختیار آن است تا مالیات واقعی از مؤدیان گرفته شود و از فرار مالیاتی جلوگیری شود تا درآمد دولت به صورت کامل وصول گردد.

امیری خاطرنشان کرد: خرید تجهیزات و پهنای باند یکی دیگر از اقداماتی است که ادارات مالیاتی باید از طریق آن به بهترین نوع ممکن به یکدیگر متصل باشند و در دیگر اقدام نیز ادارات باید به صورت منظم سیستم‌های خود را با یکدیگر منطبق کنند تا مأموران مالیاتی به راحت‌ترین راه ممکن اطلاعات خود را از شعبه‌های مختلف اخذ کند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره پرونده فرار از مالیات 900 میلیارد تومانی و وضعیت شکایت آن تصریح کرد: در ارتباط با این پرونده بخش قابل توجهی وصول شده و بخشی از آن در دادرسی و تشخیص بوده و بیش از نیمی از این مبلغ وصول شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان درباره قانون مالیات مطبوعات بیان کرد: براساس ماده 139 با شرط تسلیم اظهارنامه می‌توانند از معافیت استفاده کنند و نوع فعالیت آن باید با مصداق‌های جدول تهیه شده مطابقت داشته باشد، براساس قانون جدید معاف از مالیات وجود ندارد و شرط معافیت استفاده از نرخ صفر مالیاتی است که برای استفاده از این مورد نیز باید اظهارنامه مالیاتی ارائه شود.

وی با اشاره به مبنای اخذ مالیات‌ها گفت: در قانون جدید محور مؤدی و ارائه مالیات بر مبنای اظهارنامه است و سعی ما بر این است تا میان مؤدی و اداره امور مالیاتی شفافیت ایجاد شود و این شفافیت به نفع اشخاص ضرر دیده به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار