رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش پرورش خراسان رضوی گفت: 1500 پایگاه اوقات فراغت تابستانه برای تابستان امسال پیش بینی شده است.
کد خبر: ۲۴۸۶۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰ 20 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، فرهاد قاسم‌پور درباره برنامه‌های پیش بینی شده اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی برای اوقات فراغت تابستان دانش آموزان اظهار كرد: 1500 پایگاه اوقات فراغت تابستانه با هدف گیری 200 هزار دانش آموز با بیش از 300 عنوان برنامه متفاوت در حوزه‌های قرآنی، معرفتی، ورزشی، مهارت‌های زندگی، فرهنگی و هنری، اردویی و گردشگری برای تابستان امسال پیش بینی شده است.

وی افزود: افتتاحیه برنامه‌ها از اول تیرماه خواهد بود و کلاس‌ها به مدت 8 هفته و مجموعاً 16 جلسه در طی تابستان برگزار می‌شوند.

قاسم‌پور درباره فعالیت‌های اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش در راستای تقویت هنرهای نمایشی آموزشی گفت: با تشکیل کارگروه تخصصی هنرهای نمایشی به آسیب شناسی رشته تئاتر دانش آموزی پرداخته و مشکلات نبود متن خوب دانش آموزی، کمبود مربی تخصصی و هزینه بالای رشته تئاتر مطرح شد که راهکارهایی برای رفع این مشکلات اجرا شده است.

وی تصریح کرد: تئاتر خیابانی در تمام دنیا به تئاتر ارزان قیمت مشهور است که ما تئاتر خیابانی را در قالب جشنواره نمایش‌های زنگ تفریح به مدارس آوردیم به طوری که یک روز در هفته در حیاط مدارس نمایش اجرا می‌شد و این طرح در دو سال گذشته اجرا شد ومرحله استانی آن نیز برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش پرورش خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه رشته نقالی نیز توسط وزارتخانه به مسابقات اضافه شده است، افزود: در راستای توجه به ظرفیت هنری خراسان و تقویت هویت بومی و محلی خراسان، رشته تعزیه را به حوزه هنرهای نمایش افزودیم.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکل نبود متن خوب، فراخوانی برای همکاران فرهنگی فرستادیم و آثار در کتاب نمایش نامه منتشر می‌شود البته با توجه به اینکه راستای اصلی ما این است که تمامی عوامل نمایش دانش‌آموز باشند رشته نمایش نامه نویسی تا مرحله استانی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کارگردانان دانش آموز را اجرا کردیم.

قاسم پور با وجود بحث نمایش نامه‌نویسی در کتاب هنر دوره متوسطه اول اظهار كرد: هدف ما این است که تا 4 سال آینده نویسندگانی پخته وارد دوره دبیرستان دوم شوند و در مسابقات نیز در دوره گذشته حدود 200 نمایش در حوزه‌های صحنه‌ایریال عروسکی، نمایش نامه خوانی وزنگ تفریح به مرحله استانی رسیده است.

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش خراسان‌رضوی درباره برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در سطح استان گفت: جشنواره مسابقات فرهنگی هنری در 5 حوزه نمایشی، آوایی، ادبی، دستی و تجسمی و رسانه در رشته‌های همه ساله برگزار می‌شود و در سال تحصیلی گذشته یک میلیون دانش آموز در سطح آموزشگاه‌ها شرکت داشتند که 300 هزار نفر به مرحله شهرستان و 10 هزار نفر به مرحله استانی راه یافتند.

وی درباره تفاوت‌های ایجاد شده در سطح استانی مسابقات تصریح کرد: مسابقات را با توجه محدودیت منابع در برخی مناطق، در سطح استانی گروه بندی کردیم و در سه گروه شهرستان‌های برخوردار، نیمه برخوردار و کم توسعه یافته جداگانه به رقابت پرداختند و برگزیده مسابقات از شهرستان‌های مرحوم بود که مرحله کشوری فرستاده شد.

قاسم‌پور خاطرنشان کرد: در حوزه هنرهای آوایی رشته لالایی‌خوانی را برای دختران اضافه کردیم که به صورت گروهی و همخوانی برگزار شد. همچنین رشته همنوازی سنتی و موسیقی پژوهی در راستای تهیه مقاله و فیلم کوتاه درباره موسیقی محلی و مقامی افزوده شد.

وی با اشاره به اینکه آثار منتخب مرحله استانی به وزارت خانه فرستاده شده است، گفت: سی و چهارمین دوره مسابقات کشوری فرهنگی و هنری به میزبانی باغرود نیشابور در تاریخ 16 تا 26 مرداد با شرکت حدود 2000 دانش آموز برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی هنری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته برخی بخش‌ها نظیر حوزه ادبی و داستانی مسابقات در اصفهان برگزار می‌شد اما امسال تمامی بخش‌های 5 گانه مسابقات به میزبانی خراسان رضوی اجرا می‌شود.

منبع: تسنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار