معاون استاندار آذربایجان غربی از برگزاری ششمین سمینار «تعامل اقوام و ادیان در آئینه مطبوعات» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارومیه خبر داد.
کد خبر: ۲۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ 19 April 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، علیرضا رادفر در جلسه هماهنگی این سمینار که در استانداری آذربایجان غربی و با حضور روسای دستگاه‌های مرتبط برگزار شد اظهار داشت: نقش اقوام در توسعه فرهنگی کشور بر کسی پوشیده نیست بنابراین برگزاری مطلوب ششمین سمینار تعامل اقوام و ادیان در آیینه مطبوعات می‌تواند در وحدت و همگرایی اقوام نقش انکار ناپذیری داشته باشد.

وی افزود: بهره‌مندی از ظرفیت فرهنگی اقوام و ادیان و مذاهب از جمله سیاست‌های دولت تدبیر و امید است و در آذربایجان غربی نیز باید تلاش شود که این ظرفیت در تمامی برنامه‌های فرهنگی مدنظر باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: تقویت همگرایی فرهنگی در میان اقوام ایرانی با برگزاری چنین سمینارهایی در زمره اقدامات برجسته فرهنگی قرار داد که نتیجه آن به طور ملموس در بین نخبگان و خواص جامعه رخنمایی می‌کند و اساساً وحدت و همدلی یا به تعبیر دیگر همدلی و همزبانی فرهنگی را همین سمینارها پدید می‌آوردند.

رادفر اظهار داشت: تلاش برای تقویت همگرایی اقوام و نمایش و معرفی زندگی مسالمت‌آمیز اقوام در استان آذربایجان غربی، عملیاتی کردن بحث‌های نظری و ارزیابی اثربخشی سمینار و استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد و در کنار آن حضور مسئولان و فرمانداران در سمینار از جمله مواردی است که باید در برگزاری مطلوب سمینار تعامل اقوام و ادیان در مطبوعات مد نظر برگزار کنندگان باشد.

وی گفت: ششمین سمینار اقوام و ادیان در آیینه مطبوعات، 23 اردیبهشت ماه 94 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار