وضعیت رقبای شیخ دیپلمات و سناریوهای پیش روی انتخابات ۹۶ در گفتگو با صادق زیباکلام
اصول گرایان در حال حاضر با یک بحران محبوبیت مواجه شدند که کار آن ها را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ بسیار سخت کرده است.
کد خبر: ۲۴۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹ 20 June 2016
اصول گرایان در حال حاضر با یک بحران محبوبیت مواجه شدند که کار آن ها را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ بسیار سخت کرده است.

شما فرض بگیرید که آقای علی لاریجانی، محمدباقر قالیباف، محسن رضایی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شدند. حال سوال این است که این افراد در صورت حضور در انتخابات ریاست جمهوری مگر چقدر رأی خواهند آورد؟

اگر اصول گرایان در بازگشت به قدرت استوار باشند، چاره ای ندارند جز این که بار دیگر به سوی احمدی نژاد بروند. به هر حال او تنها گزینه است که به صورت خیلی جدی می تواند در برابر آقای روحانی قرار بگیرد.

اگر همین فردا آقای احمدی نژاد کاندیدا شود بین ۱۰ تا ۱۵میلیون رأی دارد. بعید به نظر می رسد که بسیاری از اصول گرایان حاضر شوند از این رأی چشم پوشی کنند و آن را نادیده بگیرند.

واقعیت این است که گزینه اصلاح طلبان همچنان آقای روحانی است. مگر این که خود آقای روحانی و رهبری جریان اصلاحات به این جمع بندی برسند که بهتر است آقای روحانی بیشتر روی مجلس خبرگان متمرکز شوند و کاندیدای دیگری وارد رقابت انتخابات ریاست جمهوری شود.

با توجه به محبوبیتی که در حال حاضر آقای سلیمانی از آن برخوردار است، بعید به نظر می رسد که اصول گرایان تمایل نداشته باشد تا از محبوبیت ایشان نهایت استفاده را بکنند. در چنین شرایطی، در رقابت آتی در کشور می توانند برنده انتخابات شوند.

اگر رقیب ایشان آقای سلیمانی یا محمود احمدی نژاد باشد در چنین شرایطی رقابت، اندکی برای حسن روحانی سخت خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :